Forslag til styrekandidater Brettforbundstinget 2023

Brettforbundets valgkomite skal innstille kandidater til styret og ber nå forslag fra din klubb innen 7. juli 2023.

‍På forbundstinget/Brettforbundets årsmøte, som holdes 9. september, skal klubbene velge et nytt styre i Brettforbundet. Det er valgkomiteen som legger frem innstillingen som forbundstinget skal stemme over.

Les mer informasjon om Brettforbundstinget her.

Styrets ansvar

Det er styret som har ansvar for å legge frem forslag til forbundets langtidsplaner, samt sikre oppfølging og gjennomføring av disse. Videre skal det også sikre god internkontroll, vedta drifts- og langtidsbudsjett for forbundet samt avlegge årsregnskap og styrets beretning.

Brettforbundet er opptatt av å sikre at det overordnede, helhetlige perspektivet på Brettforbundets drifts ivaretas. Valgkomiteen ser derfor etter personer med genuin interesse og engasjement for brettsportene våre. Videre er det også viktig for oss å innstille kandidater med god kompetanse på fagområder som økonomi, juss, marked og sponsing, samt å ivareta bestemmelser og anbefalinger om alder, kjønnsbalanse, geografi og representasjon i alle de tre sportene.

Valgkomiteen ønsker forslag innen 7. juli. Forslag sendes til sekretær for valgkomiteen, Lene Brukstuen på e-post lene.brukstuen@brettforbundet.no.

Valgkomiteens medlemmer kan kontaktes på:
Michael Sommer: 45 51 5755, michaelsomme@gmail.com
Ole Kristian Fjelltun-Larsen: 415 10 255, post@lofotenekstremsportklubb.no

Styret i Brettforbundet består av totalt 9 personer, inkludert varamedlemmer:

• President
  • Visepresident skateboard
  • Visepresident surf
  • Visepresident snowboard
  • 3 styremedlemmer
  • 2 varamedlemmer

Norges idrettsforbund og Brettforbundet har følgende regler kjønnsfordeling og alder:

• “Særforbundet skal arbeide for en lik kjønnsfordeling ved valg/oppnevning til styrer, komiteer mv. og representasjon til særforbundstinget. Ved valg/oppnevning av styre, råd, utvalg/komité mv. og ved representasjon til Idrettstinget, skal begge kjønn være representert. Sammensetningen skal være forholdsmessig i forhold til kjønnsfordelingen i medlemsmassen, dog slik at det ved valg/oppnevning av mer enn tre personer skal velges/oppnevnes minst to personer fra hvert kjønn. Bestemmelsen gjelder også der det velges mer enn ett varamedlem.”
  • “Styret skal ha minst ett styremedlem som på valgtidspunktet var under 26 år.”

Valgkomiteen er i gang med sitt arbeid og flere aktuelle kandidater er allerede foreslått.

Som styremedlem får du ta del i beslutningsprosesser som vil kunne påvirke utviklingen av sportene, både på nasjonalt og potensielt internasjonalt nivå. Du vil kunne bidra til å utvikle strategier, ta avgjørelser og implementere initiativer som med det vil gi deg en unik mulighet til å påvirke, styrke og fremme brettsporten.

Springsession Dombås
7.5.2024

Springsession Dombås

Springsession på Dombås 2.–5.mai

World Junior Surfing Championship
1.5.2024

World Junior Surfing Championship

To norske surfere med i VM i surfing i El Salvador

Her er landslagene 2024/2025
30.4.2024

Her er landslagene 2024/2025

Her er snowboardlandslagene for 2024/2025-sesongen

Bang Slalom
30.4.2024

Bang Slalom

Bang Slalom Hemsedal 27. april 2024

Best Foot Forward Europe
27.4.2024

Best Foot Forward Europe

To norske på pallen i Helsinki, Finland!

Årshjul - surfekomitéen
26.4.2024

Årshjul - surfekomitéen

Surfekomitéen i Brettforbundet har nå utarbeidet et årshjul for kommende år - sjekk det ut her!