Kurs, Girlskate og NM i Oslo vertklubb

I sommer skjer det mye spennende i skateklubbene våre, med en rekke arrangementer og en betydelig innsats for rekruttering og inkludering. Vi har derfor tatt en prat med flere av de for å få et nærmere innblikk i planene deres. Blant dem er Oslo Vertklubb.

Oslo Vertklubb er en skateboardklubb som har som mål å være et talerør for vert- og storbueskateboardere i Norge. Klubben ønsker å fremme utviklingen av parker og vert-områder, organisere aktiviteter og samlinger for medlemmene sine samt arrangere kurs og leire både med andre norske klubber og med klubber og skatere fra andre land. Les mer om klubben her!

Klubben har en solid sammenslutning av unge vertkjørere og voksne medlemmer, og har ambisjoner om å styrke fellesskapet, utvide mangfoldet og rekruttere flere skateboardere, uavhengig av kjønn og alder. I forbindelse med dette har klubben derfor store planer for sommeren.

I juni arrangeres det kurs på Verten Torshov i anledning Torshov open, samt kurs i buene i Skur13 i samarbeid med Girlskate.

I juli skal det videre arrangeres girlskatecamp i samarbeid med Tjøme og Girlskate.

Girlskatecamp på Tjøme er et samarbeid mellom Oslo vert klubb, Tjøme skateklubb og Girlskate crew. Det er fjerde året Girlskate holder kurset som varer i to dager og er gratis for jenter i alle aldre og alle nivåer.

Foto: Oslo Vertklubb

Da påmeldingen ble lagt ut forrige uke gikk det knapt en time før alle plassene var fylt opp. Vi tar inn ca. 40 jenter. Dette er veldig populært og vi ser de samme jentene komme igjen hvert år, og mange nye. Vi tror det er kombinasjonen dyktige instruktører, gratis lunsj og lån av utstyr og muligheten til å møte jenter fra hele landet. Det kan bli åpning for flere, så jeg anbefaler jenter som har lyst til å være med på Tjøme 22.-23. juli sende girlskate.no en melding for å se om det er åpnet for flere plasser – sier Steffen Sørum, Oslo vertklubb.

Vi har vært heldige med å bygge opp et crew at de beste jentene i landet som har vært motivasjon og kursholdere over tid, og sammen med eldre skatere som har god erfaring med å holde hender og gi råd ser vi at campen har bygget seg opp til noe ekstraordinært. Strategisk lagt i fellesferien og gjennom korona har vi derfor kunnet nå mange som ellers ikke ville ha noe tilbud – sier Sørum.

Foto: Oslo Vertklubb

I august er det også klart for NM i Vert på Torshov, hvor målet er å kunne arrangere både kurs og annet moro i tillegg til NM gjennom hele helgen.

På NM ønsker vi å få flest mulig deltakere. Det åpnes derfor for første gang opp for en egen avdeling for dem over 35 år på MASTER-nivå. Med tanke på forbudet og at skateboard fremdeles er en ungdom i sportsbildet her til lands, er det flott å se at vi faktisk har legender og gode tradisjoner for bueskatere, sier Sørum.

Meld deg på NM Vert her!

Utover sommeren vil det videre bli holdt flere åpne dager og sommerkurs i samarbeid med Torshov-klubben, samt flere kick-offs for jenteskate sammen med girlskate i løpet av sommeren/høsten.

Dette synes vi er helt rått og har derfor som en del av inkluderingsprosjektet vårt Brett for alle sendt ut hjelmer til klubben som de kan benytte seg av til gratis utlån. Les mer om inkluderingsprosjektet vårt her og bli med!

Om Oslo Vertklubb

Kontakt, e-post her.

Facebook: Oslo vertklubb

Instagram: @oslovertklubb

Bli medlem her.

Ønsker du og din klubb å arrangere en gratis kursdag eller lignende, eller gjør allerede klubben din noe som du mener vi bør få med oss? Ta kontakt på lene.brukstuen@brettforbundet.no.

Årshjul - surfekomitéen
26.4.2024

Årshjul - surfekomitéen

Surfekomitéen i Brettforbundet har nå utarbeidet et årshjul for kommende år - sjekk det ut her!

Samordnet rapportering
26.4.2024

Samordnet rapportering

Innen 30. april må alle klubber ha rapportert sine medlems- og aktivitetstall gjennom samordnet rapportering