SNOWBOARDFORBUNDET (NSBF)

Faktura: julia@snowboardforbundet.no
E-mail klubb: klubb@snowboardforbundet.no/ bijora@snowboardforbundet.no
E-mail medlemskap:  bijora@snowboardforbundet.no

Vi vil gjerne at du følger oss på facebook, twitter og instagram.

Snowboardforbundet er et av Norges mest spennende særforbund, og i stadig utvikling. Siden forbundet ble stiftet i 1987 og tilsluttet Norges Idrettsforbund i 1999, har målet alltid vært å være en fot foran. Vår visjon er å vise verden hvor viktig det er å ha det gøy, og vi jobber hver dag for at alle får bedre muligheter til å stå på brett.

Snowboardforbundet har åtte heltidsansatte og en rekke prosjektmedarbeidere og frivillige som jobber for forbundet gjennom vinteren. Snowboardforbundet jobber for alle de 200.000 som kjører snowboard i Norge. Våre satsningsområder strekker seg fra breddeidrett til verdens beste landslag.

I Norges land er det over 50 lokale klubber som sikrer lokal aktivitet med nasjonal støtte. Snowboardforbundet arrangerer en rekke events og konkurranser i et høyt tempo gjennom hele sesongen. Snowboardforbundet utdanner også instruktører, trenere, dommere, og mange andre ressurspersoner til snowboardmiljøet. Snowboardforbundet driver også med aktiv medlemsverving og klubbutvikling, for å sikre det beste lokale tilbudet over hele landet.

Se hvem som jobber her under ansatte for å finne kontaktinformasjon til hver enkelt.

Ansatte

Vi er i dag åtte heltidsansatte og to deltidsansatte i forbundet. Nedenfor ser du hvem vi er og hva vi jobber med. Ikke vær redd for å ta kontakt.

Utplassering?
Er du student og ønsker å preksisutplassering hos Snowboardforbundet? Vi tar i mot studenter som ønsker praksis hos oss, både fra NiH, høyskoler, universitet og andre skoletrinn. Er du interessert er det bare å ta kontakt med oss!

I tillegg til de heltidsansatte jobber en rekke personer for Snowboardforbundet i løpet av vinteren, som blant annet prosjektledere, kursholdere, anleggskonsulenter, dommere, teknisk delegerte (TD) og trenere. Disse kan du komme i kontakt med ved å ringe våre medarbeidere på det aktuelle arbeidsområdet.

HVA GJØR VI?

• Klubb
  • Events
  • Kurs

Snowboardforbundet arbeider med å fremme og utvikle snowboard på snowboarderes premisser både lokalt, globalt, i bredde og topp. Samtidig arbeider vi med å samle hele Norges snowboard-familie slik at alle får en bedre mulighet til å stå på brett.

Våre verdier er mestring, personlig frihet og felleskap.

Med dette ønsker vi å vise verden hvor viktig det er å ha det gøy!

STYRET

Styret har en god blanding av kompetanse, geografisk tilhørighet, bakgrunn og alder. Alle styremedlemmene er involvert i snowboard enten gjennom jobb eller fritid og felles for alle er at de brenner for snowboard, hver dag!

Kontakt styret
President: Ola Keul
E-post: olakeul@me.com

Snowboardforbundets lov:

LISA MARI WATSON

LISA MARI WATSON (Ansatt)

Generalsekretær

Mob: 924 03 494

Klubb: Geilo IL

År på brett: Siden 1999

Bakgrunn: Utdannelse fra psykologi og sosiologi. Tidligere NTG snowboardkjører. Snowboardenthusiast med interesse for organisasjon, ledelse, strategi, økonomi, kommunikasjon og aktivitet.

Arbeidsområder: Daglig leder av Snowboardforbundet

Gaute Haaversen-Westhassel

Gaute Haaversen-Westhassel (Ansatt)

Sponsor- og kommunikasjonsansvarlig

Mob: 47754227

År på brett: 19

Bakgrunn: Utdannet statsviter fra UiO og Freie Uni. i Berlin. Har lang erfaring fra musikkbransjen og med PR- og markedsføring fra Very Agency, der han bl.a. var ansvarlig for burn, Nescafé, Cocio m.fl. Har stor interesse for PR som fag og snowboard som kultur.

Arbeidsområder: Ansvarlig for medie- og kommunikasjonsarbeid, innsalg og oppfølging av samarbeidsavtaler og koordinering av markedsaktiviteter.

Thomas Harstad

Thomas Harstad (Ansatt)

Landslagssjef

Mob: 930 11 660

År på brett: Startet i 1990

Bakgrunn: 10 år som proffkjører, jobbet med salg og markedsføring i sportsbransjen for DC og Nike

Arbeidsområder: Ansvarlig for strategi, planlegging, tilrettelegging og gjennomføring av aktiviteter for det norske snowboardlandslaget.

Mette Kvåle

Mette Kvåle (Ansatt)

Event Manager

Mob: 95104774

Arbeidsområder:

Bijora Sardarian

Bijora Sardarian (Ansatt)

Klubb og breddeansvarlig

Mob: 93058252

Klubb: Frikjørerlosjen

Arbeidsområder:

Julia Dimova

Julia Dimova (Ansatt)

Økonomimedarbeider

Mob: 45790910

Bakgrunn:

Arbeidsområder: Økonomi, forsikringslisens, refusjon av utlegg m.m.

Biayna Sardarian

Biayna Sardarian (Ansatt)

Prosjektleder funkis

Mob: 99021614

Klubb: Funkis Snowboardklubb

Bakgrunn: Fysioterapeut og stort engasjement for Funkis snowboard

Arbeidsområder: www.funkis-snowboard.no

Per Iver Grimsrud

Per Iver Grimsrud (Ansatt)

Landslagstrener

Mob: 46440719

År på brett: 1998

Bakgrunn: Tidligere landslagskjører, jobbet 3 år på NTG Geilo og var sportsjef siste året. Har vært aktiv kjører fram til slutten av 2011 sesongen.

Arbeidsområder: Trener for landslaget og for det meste da i freestyle

Sondre Hylland

Sondre Hylland (Ansatt)

Landslagstrener assistent

Mob: 91321855

Klubb: Hemsedal brettklubb

Bakgrunn: Topptrener 2 ved Olympiatoppen/NTNU Trondheim. Sondre er definisjonen på en snowboardenthusiast

Arbeidsområder: Landslags og rekruttlandslagtrener

OLA KEUL

OLA KEUL (Styret)

President

Mob: 913 61 916

Klubb: Frikjørerlosjen

År på brett: Pamp status

Bakgrunn: Styremedlem og leder av OSK 1999 - 2004. Redaktør i Playboard, kribent Onboard, Fri Flyt og andre magasiner. Arbeid i Arctic Challenge 2002-2005. Studier i kultur og kommunikasjon. Styremedlem i Greener Events. Styremedlem i forbundet fra 2002.

Om å sitte i styret: Epost: olakeul@me.com

Espen Haldorsen

Espen Haldorsen (Styret)

1. visepresident

Mob: 93055306

Klubb: NIL snowboard

Bakgrunn: Tok initiativ til å starte opp Nil Snowboard i 2010 hvor han er trener og har sitter som leder av klubben. Har tatt instruktør-, kursholder- og trenerkursene hos Snowboardforbundet. Er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI og har lang erfaring som konsulent innenfor logistikk og forretningsutvikling. Jobber med rådgivning innenfor transport og logistikk.

Om å sitte i styret: Ønsker å være med å legge til rette for at flest mulig barn og unge får oppleve gleden med å kjøre på brett og de verdiene som snowboardmiljøet representerer.

LARS HAUGVAD

LARS HAUGVAD (Styret)

Visepresident

Mob: 93867266

Bakgrunn: Fysioterapeut ved Hans & Olaf Fysioterapi A.S. For tiden også under under spesialistutdannelse i Manuelterapi. Fysioterapeut for damelandslaget i skihopp. Klubbmedlem og senere styremedlem i Oslo SnowboardKlubb da denn eksisterte, da drevet av tidligere president Ola Keul. Var med å starte opp FlipSquad snowabordklubb som blev kåret til årets snowboardklubb i 2008, i sin tid med Terje Skulstad. Har kjørt aktivt snowboard i flere år med konkurranser i inn-og utland. Har jobbet med- og styremedlem Funkis snowboardklubb fra oppstart frem til i år, en klubb med ideer om tilrettelegging av snowboard for kids med funksjonsnedsettelser.

Om å sitte i styret: Fantastisk givende og inspirerende å være en del av verdens beste familie- snowboardfamilien. Bidra med erfaringer, kunnskap, ideer om utvikling av snowboardnorge. Jobbe med fantastiske mennesker som brenner for den samme ideen om å skape sterke bæredyktige grunnpilarer for alle der ute som elsker å kjøre snowboard!

ANDERS EMIL ANDERSEN

ANDERS EMIL ANDERSEN (Styret)

Styremedlem

Bakgrunn: Anders er utdannet siviløkonom (NHH) og jobber til daglig som økonomisjef i Northern Lighting. Anders har tidligere jobbet som konsulent i Deloitte med oppgaver innen økonomi, virksomhetsutvikling og prosjektledelse. I Deloitte ledet Anders også et strategiprosjekt (2013) for Snowboardforbundet.

Om å sitte i styret: Det er veldig spennende å få være med å utvikle en organisasjon som Snowboardforbundet. Som styremedlem håper jeg å kunne bidra til at flest mulig får oppleve idrettsgleden og fellesskapet som snowboard står for.

Tord Olsen

Tord Olsen (Styret)

Styremedlem

År på brett: Siden 1988

Bakgrunn: Brand Manager Quiksilver. Jobbet med skateboard og snowboard siden 1994 (jean-tv) Bodd og vært en del av snowboardmiljøet i Hemsedal, Buskerud. Var med å stifte distriubusjonsselskapet Day One AS i 2002, Quiksilver, Roxy, Vans, Dragon, Nike Vision, Libtech, Gnu og Roxy Snowboards. Har også jobbet med barn og unge gjennom Quiksilver Snow Camp siden 2005. Sitter i styret i Hemsedal Brettklubb.

Om å sitte i styret: Snowboard er like mye livsstil som sport! Beholde utfordringen og leken til nye generasjoner!

Henning Jodnes

Henning Jodnes (Styret)

Varamedlem

Bakgrunn: Prosjektleder forretningsutvikling Dinamo Story. Bachelor i markedskommunikasjon fra BI. Off Arena sjef i TAC 2008 og 2010. Selger for Nixon, Grenade med mer. Prosjektleder for snowboard-NM 2010. Prosjekleder innen event, bla Åpningsshow Rally Norway 2009 og i Sponsorlink .

Om å sitte i styret: Utvikle snowobardsporten, beholde snowboard som leken og "useriøs" idrett, men likevel profesjonelt drevet