SNOWBOARDFORBUNDET (NSBF)

Besøks- og postadresse: Snowboardforbundet, Sandakerveien 24 C, Bygg 6C

Faktura: regning@snowboardforbundet.no
E mail generelle hendvendelser:
info@snowboardforbundet.no
E mail klubb: jorn@snowboardforbundet.no
E mail medlemskap: hp@snowboardforbundet.no

Vi vil gjerne at du følger oss på facebook, twitter og instagram.

Snowboardforbundet er et av Norges mest spennende særforbund, og i stadig utvikling. Siden forbundet ble stiftet i 1987 og tilsluttet Norges Idrettsforbund i 1999, har målet alltid vært å være – en fot foran. Vår visjon er å vise verden hvor viktig det er å ha det gøy, og vi jobber hver dag for at alle får bedre muligheter til å stå på brett.

Snowboardforbundet har sju heltidsansatte og en rekke prosjektmedarbeidere og frivillige som jobber for forbundet gjennom vinteren. Snowboardforbundet jobber for alle de 200.000 som kjører snowboard i Norge. Våre satsningsområder strekker seg fra breddeidrett til verdens beste landslag.

I Norges land er det ca 60 lokale klubber som sikrer lokal aktivitet med nasjonal støtte. Snowboardforbundet arrangerer en rekke events og konkurranser i et høyt tempo gjennom hele sesongen. Snowboardforbundet utdanner også instruktører, trenere, dommere, og mange andre ressurspersoner til snowboardmiljøet. Snowboardforbundet driver også med aktiv medlemsverving og klubbutvikling, for å sikre det beste lokale tilbudet over hele landet.

Se hvem som jobber her under ansatte for å finne kontaktinformasjon til hver enkelt.

Ansatte

Vi er i dag syv heltidsansatte og to deltidsansatte i forbundet. Nedenfor ser du hvem vi er og hva vi jobber med. Ikke vær redd for å ta kontakt.

Utplassering?
Er du student og ønsker å preksisutplassering hos Snowboardforbundet? Vi tar i mot studenter som ønsker praksis hos oss, både fra NiH, høyskoler, universitet og andre skoletrinn. Er du interessert er det bare å ta kontakt med oss!

I tillegg til de heltidsansatte jobber en rekke personer for Snowboardforbundet i løpet av vinteren, som blant annet prosjektledere, kursholdere, anleggskonsulenter, dommere, teknisk delegerte (TD) og trenere. Disse kan du komme i kontakt med ved å ringe våre medarbeidere på det aktuelle arbeidsområdet.

HVA GJØR VI?

• Klubb
  • Events
  • Kurs

Snowboardforbundet arbeider med å fremme og utvikle snowboard på snowboarderes premisser både lokalt, globalt, i bredde og topp. Samtidig arbeider vi med å samle hele Norges snowboard-familie slik at alle får en bedre mulighet til å stå på brett.

Våre verdier er mestring, personlig frihet og felleskap.

Med dette ønsker vi å vise verden hvor viktig det er å ha det gøy!

STYRET

Styret har en god blanding av kompetanse, geografisk tilhørighet, bakgrunn og alder. Alle styremedlemmene er involvert i snowboard enten gjennom jobb eller fritid og felles for alle er at de brenner for snowboard, hver dag!

Kontakt styret
President: Cecilia Flatum
E-post: cecilia@snowboardforbundet.no

Snowboardforbundets lov:

LISA MARI WATSON

LISA MARI WATSON (Ansatt)

Generalsekretær

Mob: 924 03 494

Klubb: Geilo IL

År på brett: Siden 1999

Bakgrunn: Utdannelse fra psykologi og sosiologi. Tidligere NTG snowboardkjører. Snowboardenthusiast med interesse for organisasjon, ledelse, strategi, økonomi, kommunikasjon og aktivitet.

Arbeidsområder: Daglig leder av Snowboardforbundet

Espen Haldorsen

Espen Haldorsen (Ansatt)

Fungerende generalsekretær mars-desember 2015

Mob: 93055306

Klubb: NIL snowboard

Bakgrunn: Tok initiativ til å starte opp Nil Snowboard i 2010 hvor han er trener og har sitter som leder av klubben. Har tatt instruktør-, kursholder- og trenerkursene hos Snowboardforbundet. Er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI og har lang erfaring som konsulent innenfor logistikk og forretningsutvikling. Jobber med rådgivning innenfor transport og logistikk.

Arbeidsområder: Ønsker å være med å legge til rette for at flest mulig barn og unge får oppleve gleden med å kjøre på brett og de verdiene som snowboardmiljøet representerer.

Thomas Harstad

Thomas Harstad (Ansatt)

Landslagssjef

Mob: 930 11 660

År på brett: Startet i 1990

Bakgrunn: 10 år som proffkjører, jobbet med salg og markedsføring i sportsbransjen for DC og Nike

Arbeidsområder: Ansvarlig for strategi, planlegging, tilrettelegging og gjennomføring av aktiviteter for det norske snowboardlandslaget.

Mette Kvåle

Mette Kvåle (Ansatt)

Event Manager

Mob: 95104774

Bakgrunn:

Arbeidsområder:

JØRN GUNDERSEN

JØRN GUNDERSEN (Ansatt)

Prosjektleder for klubb og breddeutvikling

År på brett: Siden 1997

Bakgrunn: Bacholergrad fra NIH i Sport Management. Mastergrad fra Griffith University i Australia, Business. Er leder i Oslo Sidelengs Brettklubb

Arbeidsområder: Medlemsrekrutering, medlemsoppfølging, klubbutvikling, kurs og kompetanse

Julia Dimova

Julia Dimova (Ansatt)

Økonomimedarbeider

Mob: 45790910

Bakgrunn:

Arbeidsområder: Økonomi, forsikringslisens, refusjon av utlegg m.m.

Per Iver Grimsrud

Per Iver Grimsrud (Ansatt)

Landslagstrener

Mob: 46440719

År på brett: 1998

Bakgrunn: Tidligere landslagskjører, jobbet 3 år på NTG Geilo og var sportsjef siste året. Har vært aktiv kjører fram til slutten av 2011 sesongen.

Arbeidsområder: Trener for landslaget og for det meste da i freestyle

Sondre Hylland

Sondre Hylland (Ansatt)

Landslagstrener assistent

Mob: 91321855

Klubb: Hemsedal brettklubb

Bakgrunn: Topptrener 2 ved Olympiatoppen/NTNU Trondheim. Sondre er definisjonen på en snowboardenthusiast

Arbeidsområder: Landslags og rekruttlandslagtrener

BIJORA SARDARIAN

BIJORA SARDARIAN (Ansatt)

Assisterende ansvar for Norgescup og NM

Mob: 930 58 252

År på brett: Mange

Bakgrunn: Studerer Sport management ved Norges Idrettshøyskole og jobber som snowboardtrener for Funkis Snowboardklubb

Arbeidsområder: NM og Norgescup

HANS PETTER VÅRNES

HANS PETTER VÅRNES (Ansatt)

Medlemsansvarlig

År på brett: Siden 2003

Bakgrunn: HP har bachelor i Sport management og tar nå en mastergrad ved Norges idrettshøgskole.

Arbeidsområder: Jobber med klubb og medlem og er ansvarlig for medlemsoppfølgingen

STINE MAGISTAD JOHANSEN

STINE MAGISTAD JOHANSEN (Ansatt)

Prosjektleder Para-Snowboard

År på brett: Siden 1998

Bakgrunn: Initiativtaker til å starte Funkis Snowboardklubb i 2012, som er Norges første snowboardklubb som tilrettelegger for funksjonshemmede. Er leder og trener i klubben, jobbet som klassifisør i Para-Snowboard gjennom WSF og snowboarddommer på nasjonale konkurranser. Utdannet fysioterapeut i 2010 og jobber på Nemus Bryn med spesialområder fot- og kneproblematikk

Arbeidsområder: Funkis

THEA STENSHAGEN

THEA STENSHAGEN (Ansatt)

Instruktør- og aktivitetsleder Funkisplankekjøring

År på brett: Siden 1996

Bakgrunn: Tidligere aktiv snowboardkjører, utdannet fysioterapeut i 2013 og jobber som barnefysioterapeut. Skrev bachelor oppgave om "snowboard som balansetrening for barn med cerebral parese". Vært trener i Funkisparken siden 2011, samt kursutvikler og kursholder innenfor området snowboard for funksjonshemmede. Nestleder i Funkis Snowboardklubb, som er Norges første snowboardklubb som tilrettelegger for funksjonshemmede

Arbeidsområder: Funkis

OLA KEUL

OLA KEUL (Styret)

Fungerende president oktober 2014 - juni 2015

Bakgrunn: Styremedlem og leder av OSK 1999 - 2004. Redaktør i Playboard, kribent Onboard, Fri Flyt og andre magasiner. Arbeid i Arctic Challenge 2002-2005. Studier i kultur og kommunikasjon. Styremedlem i Greener Events. Styremedlem i forbundet fra 2002.

Om å sitte i styret: Snowboard er gøy

CECILIA FLATUM

CECILIA FLATUM (Styret)

President

Mob: 95268805

År på brett: Siden

Bakgrunn: Senior manager i Deloitte AS. Cecilia var en av tre initiativtakere til jentesatsingen Powder PuffGirls i 2004. Hun har vært styremedlem og visepresident i perioden 2003 til 2007, og president fra 2009. Hun har en master i økonomi og jobber til daglig som prosjektleder i Deloitte AS. Hun har mye erfaring fra ledelse og strategiarbeid.

Om å sitte i styret: Felles for alle i styret er at vi har et stort hjerte for snowboard. Å få muligheten til å lede styret er en oppgave jeg står i med stor ydmykhet. Styret jobber strategisk med saker som er viktig for nasjonal og internasjonal snowboard.

LARS HAUGVAD

LARS HAUGVAD (Styret)

Visepresident

Mob: 93867266

Bakgrunn: Fysioterapeut ved Hans & Olaf Fysioterapi A.S. For tiden også under under spesialistutdannelse i Manuelterapi. Fysioterapeut for damelandslaget i skihopp. Klubbmedlem og senere styremedlem i Oslo SnowboardKlubb da denn eksisterte, da drevet av tidligere president Ola Keul. Var med å starte opp FlipSquad snowabordklubb som blev kåret til årets snowboardklubb i 2008, i sin tid med Terje Skulstad. Har kjørt aktivt snowboard i flere år med konkurranser i inn-og utland. Har jobbet med- og styremedlem Funkis snowboardklubb fra oppstart frem til i år, en klubb med ideer om tilrettelegging av snowboard for kids med funksjonsnedsettelser.

Om å sitte i styret: Fantastisk givende og inspirerende å være en del av verdens beste familie- snowboardfamilien. Bidra med erfaringer, kunnskap, ideer om utvikling av snowboardnorge. Jobbe med fantastiske mennesker som brenner for den samme ideen om å skape sterke bæredyktige grunnpilarer for alle der ute som elsker å kjøre snowboard!

MIRA NORDIN

MIRA NORDIN (Styret)

Styremedlem

Bakgrunn: Tidligere elev på NTG Geilo. Nyutdannet snowboardtrener ved Norges idrettshøyskole. Engasjert seg i PowderPuff Girls siden 2005. Mira har arrangert juniorsamlinger, hatt treneransvar og er utdannet dommer, trener og kursholder hos snowboardforbundet.

Om å sitte i styret: Min mitovasjon er jentesatsing og å alltid ha kjørene i fokus.

Sigbjørn Mygland

Sigbjørn Mygland (Styret)

Mob: 91806392

Bakgrunn: Advokat i NHO. Sigbjørn ble engasjert i snowboard gjennom sine barn. Sitter som styremedlem i Heming Adrenalin og har hovedansvaret for snowboardsatsingen der. Er opptatt av at det legges til rette så alle som har lyst skal ha en park å leke i.

Om å sitte i styret: Det er vinter seks måneder i året. Unga må ha det morro!

ANDERS EMIL ANDERSEN

ANDERS EMIL ANDERSEN (Styret)

Styremedlem

Bakgrunn: Anders er utdannet siviløkonom (NHH) og jobber til daglig som økonomisjef i Northern Lighting. Anders har tidligere jobbet som konsulent i Deloitte med oppgaver innen økonomi, virksomhetsutvikling og prosjektledelse. I Deloitte ledet Anders også et strategiprosjekt (2013) for Snowboardforbundet.

Om å sitte i styret: Det er veldig spennende å få være med å utvikle en organisasjon som Snowboardforbundet. Som styremedlem håper jeg å kunne bidra til at flest mulig får oppleve idrettsgleden og fellesskapet som snowboard står for.

Tord Olsen

Tord Olsen (Styret)

År på brett: Siden 1988

Bakgrunn: Brand Manager Quiksilver. Jobbet med skateboard og snowboard siden 1994 (jean-tv) Bodd og vært en del av snowboardmiljøet i Hemsedal, Buskerud. Var med å stifte distriubusjonsselskapet Day One AS i 2002, Quiksilver, Roxy, Vans, Dragon, Nike Vision, Libtech, Gnu og Roxy Snowboards. Har også jobbet med barn og unge gjennom Quiksilver Snow Camp siden 2005. Sitter i styret i Hemsedal Brettklubb.

Om å sitte i styret: Snowboard er like mye livsstil som sport! Beholde utfordringen og leken til nye generasjoner!

Henning Jodnes

Henning Jodnes (Styret)

Varamedlem

Bakgrunn: Prosjektleder forretningsutvikling Dinamo Story. Bachelor i markedskommunikasjon fra BI. Off Arena sjef i TAC 2008 og 2010. Selger for Nixon, Grenade med mer. Prosjektleder for snowboard-NM 2010. Prosjekleder innen event, bla Åpningsshow Rally Norway 2009 og i Sponsorlink .

Om å sitte i styret: Utvikle snowobardsporten, beholde snowboard som leken og "useriøs" idrett, men likevel profesjonelt drevet

THEA VANGBÆK

THEA VANGBÆK (Styret)

År på brett: Siden 2008

Bakgrunn: Student på NKH. Bachelor i Økonomi og administrasjon fra BI, og studerer nå til bachelor i kreativ markedskommunikasjon på NKH. Jobbet som frivillig på Snowboardforbundets arrangementer, blant annet med å dekke sosiale medier og skrive nyhetssaker på forbundets nettsider.

Om å sitte i styret: Motiverende og ikke minst inspirerende å få være med på å påvirke utviklingen og utbredelsen av snowboard.

ROGER HJELMSTADSTUEN

ROGER HJELMSTADSTUEN (Styret)

Varamedlem

Bakgrunn: Parksjef i Hafjell skisenter. Tidligere profesjonell brettkjører og landslagstrener i Snowboardforbundet

Om å sitte i styret: Ønsker fortsatt å ta snowboard til nye høyder!