Veileder for snowboardpark

Kurs i Parkbygging

Hvert år arrangeres det kurs i parkbygging. Følg med i kurskalenderen for neste kursdato.

Kurset gir en innføring i planlegging, bygging og vedlikehold av parker for lek i alpinanlegg for snowboard- og skikjørere. Kurset er rettet mot alle som er involvert i planlegging, drift og/eller bygging av park i alpinanlegg.

Foto: Frode Sandbech

Parkmanual

I samarbeid med Kirke- og Kulturdepartementet (KKD) og Alpinanleggenes Landsforening (ALF) har Snowboardforbundet utarbeidet en Veileder for planlegging, bygging og vedlikehold av snowboardpark.

Last ned manualen her (.pdf)

Innholdet kan på ingen måte kopieres eller videreformidles foruten i sin opprinnelige kontekst. Ta kontakt med Snowboardforbundet ved spørsmål rundt dette.

Bestill også veilederen i trykket format gratis hos Snowobardforbundet: info@snowboardforbundet.no. Veilederen sendes per post.

Veilederen på 72 sider ble utgitt i september 2006 og nytt opplag kom i januar 2009 på grunn av høy etterspørsel. Alle snowboardklubber har fått tilsendt veilederen, som også er distribuert til alle kommuner og fylkeskommuner i Norge, samt alle alpinanlegg i ALF (Alpinanleggenes Landsforening). Har du ikke mottatt manaulen, ta kontakt!

Forfatter er Lars Eriksen, snowboardparksjef i Hemsedal Skisenter, og prosjektleder er Dagfrid Forberg hos Snowboardforbundet.

Det er utarbeidet parkbyggerkurs i samarbeid med ALF som blir avholdt hver vinter.