Kurs

NSBF Kurs

Snowboardforbundet lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre.

Intro

Snowboardforbundet utdanner instruktører, trenere, dommere og mange andre ressurspersoner til snowboardmiljøet. Vi lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle nye kurs i tillegg til de faste kursene som har eksistert i mange år.

Snowboardforbundet utdanner over 100 instruktører hvert år og etterspørselen er likevel stor. Vi har et bredt kurstilbud som utdanner instruktører og trenere til alle nivåer innenfor snowboard, alt fra barn til internasjonale konkurransekjørere. Kursene bygger på hverandre og starter med instruktørkurset i bunn. Videre kan man bygge på og fordype seg i ulike temaer. Oppbyggingen av dette ser du nedenfor der du finner en oversikt over vårt tilbud. I kalenderen ser du hvilke kurs du kan delta på fremover.

Vis alle

Dommerkurs - 08. Nov kl 10:00

MELD DEG PÅ!

Snowboarddommer

Som snowboarddommer får du betalt for å dra til fjells i helgene og mene noe om hvem som har de beste triksene og den feteste stilen. Miljøet blant dommerne er legendarisk og de ønsker flere dommerspirer velkomne inn i snowboardfamilien. Kursholderne er erfarne dommere med mange års erfaring fra å dømme i Norgescupen og internasjonalt. I tillegg deltar flere av dommerne våre på internasjonale workshops og kurs, noe som gjør at norske dommere holder et meget høyt nivå.

Praktisk info

Kursets varighet: 12 timer

Opptakskrav: God til å gjenkjenne triks

Aldersgrense: 18 år

Sertifisering: Snowboarddommer

Pris: Gratis (for medlemmer i klubb)
Sted: Snowboardforbundets lokaler, NYE lokaler i Sandakerveien 24c inngang C6, Oslo

Praksis
: Etter bestått kurs kan man jobbe som snowboarddommer. Noen ønsker likevel å være med som assistentdommer på minst én konkurranse før de dømmer alene. Da reiser og bor man sammen med dommerne og får prøvedømme sammen med en erfaren dommer under en konkurranse. Behovet for praksis vurderes individuelt ut i fra hvor trygg man er i dommerrollen.

Frist: 2. november
For påmelding:
1. Trykk på "Meld deg på" over. Du kommer nå inn på min idrett sine nettsider.
2. Her må du opprette bruker om du ikke er det fra før. Gå nederst på siden og trykk på "Create new user" og følg instruksene videre.
3. (Du har nå opprettet en bruker.) Trykk på "Registration" for så å skrive inn "dommerkurs" i søkefeltet som kommer opp. Husk å trykke på "Course" før du søker.
4. Finn riktig kurs og trykk på "Registrer". Sørg for at kurset er på riktig sted til riktig dato da det kan være flere kurs som går samtidig.
5. Trykk på "Add entry". Kureset legges så i handle kurven.
6. Trykk på handlekurven oppe til høyre og trykk "Confirm".

Du er nå registrert for kurset. Ta kontakt på mail til kurs@snowboardforbundet.no hvis det er noe du lurer på.

Inkludert i kurset er undervisning og undervisningsmateriell. Overnatting og mat kommer i tillegg og organiseres selv.

Om dommerkurset

På dommerkurset lærer man å dømme i grenene Halfpipe, Slopestyle, Quarterpipe og Big jump. I disse grenene gir dommere poeng for triks etter vanskelighetsgrad, høyde, stil og variasjon. På kurset lærer du alt fra å skrive ned og bedømme 6 triks i et piperun på ett minutt, til å lage taco på dommerhytta. I tillegg brukes videodømming aktivt i kurset. Eksamen består av en teoretisk del og en praktisk del med videodømming.

Lørdag 8. november kl 10-16: Teori og videodømming

Søndag 9. november kl 10-16: Teori, videodømming og eksamen.