Kurs

NSBF Kurs

Snowboardforbundet lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre.

Intro

Snowboardforbundet utdanner instruktører, trenere, dommere og mange andre ressurspersoner til snowboardmiljøet. Vi lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle nye kurs i tillegg til de faste kursene som har eksistert i mange år.

Snowboardforbundet utdanner over 100 instruktører hvert år og etterspørselen er likevel stor. Vi har et bredt kurstilbud som utdanner instruktører og trenere til alle nivåer innenfor snowboard, alt fra barn til internasjonale konkurransekjørere. Kursene bygger på hverandre og starter med instruktørkurset i bunn. Videre kan man bygge på og fordype seg i ulike temaer. Oppbyggingen av dette ser du nedenfor der du finner en oversikt over vårt tilbud. I kalenderen ser du hvilke kurs du kan delta på fremover.

Vis alle

Funkis temakurs - 31. Jan kl 18:00

MELD DEG PÅ!

om kurset

Snowboard er en helt ny og raskt voksende aktivitet for funksjonshemmede. Sakte men sikkert er det flere og flere snowboardklubber og alpinanlegg som tilrettelegger for funkiser. Snowboardforbundet arrangerer nå i samarbeid med Funkis Snowboardklubb et Funkis Temakurs. Dette kurset er helt nytt og vil gi snowboardinstruktører teoretisk og praktisk kunnskap om tilrettelegging for funksjonshemmede på snowboard.

praktisk info

Praktisk info om kurset
Dato: 31. januar - 2. februar 2014
Hvor: Oslo Vinterpark, Tryvann
Antall deltakere: 6-12
Deltakeravgift: kr 1000,-, oppfordrer klubbene til å sponse instruktørene sine med kursavgiften (ikke medlem kr 2000,-)
Påmelding på mail til kurs@snowboardforbundet.no med navn, fødselsdato og adresse.
Ferdighetskrav: Instruktørkurs (kan søkes om unntak)
Påmeldingsfrist tirsdag 28. januar

program

Forberedelser: E-læring ”Idrett for funksjonshemmede” av NIF, 2 timer