Kurs

NSBF Kurs

Snowboardforbundet lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre.

Intro

Snowboardforbundet utdanner instruktører, trenere, dommere og mange andre ressurspersoner til snowboardmiljøet. Vi lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle nye kurs i tillegg til de faste kursene som har eksistert i mange år.

Snowboardforbundet utdanner over 100 instruktører hvert år og etterspørselen er likevel stor. Vi har et bredt kurstilbud som utdanner instruktører og trenere til alle nivåer innenfor snowboard, alt fra barn til internasjonale konkurransekjørere. Kursene bygger på hverandre og starter med instruktørkurset i bunn. Videre kan man bygge på og fordype seg i ulike temaer. Oppbyggingen av dette ser du nedenfor der du finner en oversikt over vårt tilbud. I kalenderen ser du hvilke kurs du kan delta på fremover.

Vis alle

Instruktørkurs Kongsberg - 13. Jan kl 18:00

MELD DEG PÅ!

Om kurset

Instruktørkurs er det første og grunnleggende kurset for deg som vil undervise andre i snowboard. Det gir teoretisk og praktisk kunnskap til å instruere nybegynnere på snowboard og blir mer bevisst din egen kjøreteknikk. Det er stor etterspørsel etter Snowboardforbundets sertifiserte instruktører både i klubber og kommersielle snowboardskoler. For mange er dette bare begynnelsen på en spennende karriere som snowboardtrener.

Praktisk info

Kursets varighet: 20 timer
Opptakskrav:
 Generelt god brettkontroll (les ferdighetskrav)
Aldersgrense:
 16 år
Sertifisering:
 Snowboardinstruktør
Pris medlemmer: Kr. 1600
Prisen forutsetter at du er medlem i en snowboardklubb. Meld deg inn i din lokale klubb eller i Frikjørerlosjen som er Snowboardforbundets klubb for deg som ikke har tilhørighet i en annen klubb. Trykk HER, finn klubben og meld deg inn!

Pris for ikke medlemmer: Kr. 3200

Anlegg for praksis: Kongsberg Skiheiser
Teorilokale: Kongsberg Skiheiser

Frist: 13. januar
For påmelding:
1. Trykk på "Meld deg på" over. Du kommer nå inn på min idrett sine nettsider.
2. Her må du opprette bruker om du ikke er det fra før. Gå øverst på siden og trykk på "Ny bruker" og følg instruksene videre.
3. (Du har nå opprettet en bruker.) Skriv "instruktørkurs" i søkefeltet som kommer opp. Husk å trykke på "Kurs" før du søker.
4. Sørg for at kurset er på riktig sted til riktig dato da det kan være flere kurs som går samtidig.
5. Trykk på "legg til påmelding". Kurset legges så i handle kurven.
6. Trykk på handlekurven oppe til høyre og trykk "bekreft påmelding".

Du er nå registrert for kurset. Du vil få betalingsinformasjon tilsendt på mailen du oppga under registrering av brukeren, betalingsinformasjon vil bli sendt ut ettersom kurset fylles opp, ikke med en gang! Ta kontakt på mail til kurs@snowboardforbundet.no hvis det er noe du lurer på.

Prisen inkluderer undervisning og undervisningsmateriell. Heiskort, overnatting og mat kommer i tillegg og organiseres selv.

Fredag 13.januar
kl 18-21 Teori

Lørdag 14.januar
kl 10-16 Praksis
kl 18-21 Teori

Søndag 15.januar
kl 10-14 Praktisk- og egenferdighetseksamen
kl 14-16 Teoretisk eksamen og oppsummering

Ferdigheter

Hva må du kunne før kurset?
- beherske skjærende svinger begge veier
- beherske heiskjøring
- erfaring med hopp og lek i bakken

Hva skal du kunne etter kurset?
- ollie/nollie
- store svinger med flyt (i variert terreng)
- fakie/switch kjøring
- traversering og svinger med 180 graders skrensing