Kurs

NSBF Kurs

Snowboardforbundet lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre.

Intro

Snowboardforbundet utdanner instruktører, trenere, dommere og mange andre ressurspersoner til snowboardmiljøet. Vi lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle nye kurs i tillegg til de faste kursene som har eksistert i mange år.

Snowboardforbundet utdanner over 100 instruktører hvert år og etterspørselen er likevel stor. Vi har et bredt kurstilbud som utdanner instruktører og trenere til alle nivåer innenfor snowboard, alt fra barn til internasjonale konkurransekjørere. Kursene bygger på hverandre og starter med instruktørkurset i bunn. Videre kan man bygge på og fordype seg i ulike temaer. Oppbyggingen av dette ser du nedenfor der du finner en oversikt over vårt tilbud. I kalenderen ser du hvilke kurs du kan delta på fremover.

Vis alle

Instruktørkurs Tyrili - 26. Mar kl 18:00

Om kurset

Instruktørkurs er det første og grunnleggende kurset for deg som vil undervise andre i snowboard. Det gir teoretisk og praktisk kunnskap til å instruere nybegynnere på snowboard og blir mer bevisst din egen kjøreteknikk. Det er stor etterspørsel etter Snowboardforbundets sertifiserte instruktører både i klubber og kommersielle snowboardskoler. For mange er dette bare begynnelsen på en spennende karriere som snowboardtrener.

Praktisk info

Påmelding: Internt i Tyrili Brettklubb

Kursets varighet: 20 timer
Opptakskrav:
 Generelt god brettkontroll (les ferdighetskrav)
Aldersgrense:
 16 år
Sertifisering:
 Snowboardinstruktør
Pris medlemmer: Kr. 1000
Prisen forutsetter at du er medlem i en snowboardklubb. Meld deg inn i din lokale klubb eller i Frikjørerlosjen som er Snowboardforbundets klubb for deg som ikke har tilhørighet i en annen klubb. Trykk HER, finn klubben og meld deg inn!

Anlegg for praksis: Lillehammer
Teorilokale: Tyrili Brettklubb

Søndag 26.mars
kl 18-21 Teori

Mandag 27.mars
kl 10-16 Praksis
kl 18-21 Teori

Tirsdag 28.mars
kl 10-14 Praktisk- og egenferdighetseksamen
kl 14-16 Teoretisk eksamen og oppsummering

Ferdigheter

Hva må du kunne før kurset?

- beherske skjærende svinger begge veier

- beherske heiskjøring

- erfaring med hopp og lek i bakken

Hva skal du kunne etter kurset?
- ollie/nollie

- store svinger med flyt (i variert terreng)

- fakie/switch kjøring

- traversering og svinger med 180 graders skrensing