Kurs

NSBF Kurs

Snowboardforbundet lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre.

Intro

Snowboardforbundet utdanner instruktører, trenere, dommere og mange andre ressurspersoner til snowboardmiljøet. Vi lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle nye kurs i tillegg til de faste kursene som har eksistert i mange år.

Snowboardforbundet utdanner over 100 instruktører hvert år og etterspørselen er likevel stor. Vi har et bredt kurstilbud som utdanner instruktører og trenere til alle nivåer innenfor snowboard, alt fra barn til internasjonale konkurransekjørere. Kursene bygger på hverandre og starter med instruktørkurset i bunn. Videre kan man bygge på og fordype seg i ulike temaer. Oppbyggingen av dette ser du nedenfor der du finner en oversikt over vårt tilbud. I kalenderen ser du hvilke kurs du kan delta på fremover.

Vis alle

Instruktørkurs Voss - 04. Jan kl 18:00

MELD DEG PÅ!

Om kurset

Instruktørkurs er det første og grunnleggende kurset for deg som vil undervise andre i snowboard. Instruktørkurset gir teoretisk og praktisk kunnskap til å instruere nybegynnere på snowboard og som instruktør blir du også mer bevisst din egen kjøreteknikk. Det er stor etterspørsel etter Snowboardforbundets sertifiserte instruktører både i klubber og kommersielle snowboardskoler og for mange er dette bare begynnelsen på en spennende karriere som snowboardtrener.

Praktisk info

Kursets varighet: ca 20 timer
Opptakskrav: Generelt god brettkontroll (les ferdighetskrav)
Aldersgrense: 16 år
Sertifisering: Snowboardinstruktør

Påmeldingsfrist: 31. januar
Oppmøte: fredag 4. januar kl 18 på Voss Resort Skiskule, Bavallen, Voss

Dette er et kurs for Voss Resort Skiskule. Hvis du ønsker å delta, kan du sende mail til kurs@snowboardforbundet.no med navn, adresse, fødselsdato og om du skal jobbe for Voss Resort Skiskule.

Fredag 4. januar
Teori kl 18-21

Lørdag 5. januar
Praksis kl 10-16
Teori kl 18-21

Søndag 6. januar
Praktisk- og egenferidighetseksamen kl 10-14
Teoretisk eksamen og oppsummering kl 14-16

Ferdighetskrav

Hva må du kunne før kurset?
- beherske skjærende svinger begge veier
- beherske heiskjøring
- erfaring med hopp og lek i bakken

Hva skal du kunne etter kurset?
- ollie/nollie
- store svinger med flyt (i variert terreng)
- fakie/switch kjøring
- traversering og svinger med 180 graders skrensing