Kurs

NSBF Kurs

Snowboardforbundet lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre.

Intro

Snowboardforbundet utdanner instruktører, trenere, dommere og mange andre ressurspersoner til snowboardmiljøet. Vi lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle nye kurs i tillegg til de faste kursene som har eksistert i mange år.

Snowboardforbundet utdanner over 100 instruktører hvert år og etterspørselen er likevel stor. Vi har et bredt kurstilbud som utdanner instruktører og trenere til alle nivåer innenfor snowboard, alt fra barn til internasjonale konkurransekjørere. Kursene bygger på hverandre og starter med instruktørkurset i bunn. Videre kan man bygge på og fordype seg i ulike temaer. Oppbyggingen av dette ser du nedenfor der du finner en oversikt over vårt tilbud. I kalenderen ser du hvilke kurs du kan delta på fremover.

Vis alle

Parkinstruktørkurs - Avlyst - 16. Mar kl 18:00

MELD DEG PÅ!

Om parkinstruktørkurset

Parkinstruktørkurset bygger på instruktøkurset og fordyper seg i parkkjøring og hvordan man kan lære bort det. I løpet av kurset vil man gå litt dypere inn i instruktørrollen og forskjellige undervisningsmetoder som egner seg i parken, for eksempel filming. Elementene det fokuseres på er ulike hopp og rails. I løpet av kurset vil man utvikle en grunnleggende forståelse for utførelsen av grabs, rotasjoner og flips. Dette kurset har fått veldig gode tilbakemeldinger fra tidligere deltakere og er veldig populært! En ting er sikkert; det kommer til å bli en knakende god helg med mye snadder for parksugne instruktører!

Praktisk info

Kurset er avlyst pga få deltakere. Er du interessert i å delta på parkinstruktørkurs i fremtiden, ta kontakt med Lise på kurs@snowboardforbundet.no.

Kurset er avlyst!

Ferdighetskrav