Kurs

NSBF Kurs

Snowboardforbundet lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre.

Intro

Snowboardforbundet utdanner instruktører, trenere, dommere og mange andre ressurspersoner til snowboardmiljøet. Vi lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle nye kurs i tillegg til de faste kursene som har eksistert i mange år.

Snowboardforbundet utdanner over 100 instruktører hvert år og etterspørselen er likevel stor. Vi har et bredt kurstilbud som utdanner instruktører og trenere til alle nivåer innenfor snowboard, alt fra barn til internasjonale konkurransekjørere. Kursene bygger på hverandre og starter med instruktørkurset i bunn. Videre kan man bygge på og fordype seg i ulike temaer. Oppbyggingen av dette ser du nedenfor der du finner en oversikt over vårt tilbud. I kalenderen ser du hvilke kurs du kan delta på fremover.

Vis alle

Parkinstruktørkurs på Fonna - 08. Jun kl 18:00

MELD DEG PÅ!

Om parkinstruktørkurs

Sommeren er rett rundt hjørnet og parkinstruktørkurset på Fonna er en ypperlig måte å starte sommersesongen på. På kurset bygger man videre på instruktørkurset, men fordyper seg i parkkjøring med fokus på hopp og rails. I løpet av kurset vil man utvikle en grunnleggende forståelse for utførelsen av grabs, rotasjoner og flips. I løpet av kurset vil man gå litt dypere inn i instruktørrollen og forskjellige undervisningsmetoder som egner seg i parken, for eksempel filming. En ting er sikkert; det kommer til å bli en knakende god helg med mye snadder for parksugne instruktører!

Praktisk info

Kursets varighet: ca 20 timer
Opptakskrav: Instruktørkurs + egenferdighetskrav (les ferdighetskrav)
Aldersgrense: 18 år
Sertifisering: Parkinstruktør
Pris medlemmer: Kr. 1000 SOMMERTILBUD! (Normalt 1600 kr)
Pris inklusiv medlemskap: Kr. 1075 (inkluderer medlemskap i Frikjørerlosjen)
Pris for ikke medlemmer: Kr. 3200

Påmeldingsfrist: 20. mai
Send en epost med navn, adresse, telefonnr, fødselsdato, klubb og kurs til kurs@snowboardforbundet.no.

Prisen inkluderer undervisning og undervisningsmateriell. Heiskort, overnatting og mat kommer i tillegg og kan organiseres selv eller gjennom Snowboardforbundet på Folgefonna Gjestetun. Tilbud på overnatting og helpensjon fra 420 kr per pers per natt.

Fredag 8. juni
Teori kl 18-21 (på Folgefonna Gjestetun)

Lørdag 9. juni
Praksis kl 10-16