Kurs

NSBF Kurs

Snowboardforbundet lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre.

Intro

Snowboardforbundet utdanner instruktører, trenere, dommere og mange andre ressurspersoner til snowboardmiljøet. Vi lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle nye kurs i tillegg til de faste kursene som har eksistert i mange år.

Snowboardforbundet utdanner over 100 instruktører hvert år og etterspørselen er likevel stor. Vi har et bredt kurstilbud som utdanner instruktører og trenere til alle nivåer innenfor snowboard, alt fra barn til internasjonale konkurransekjørere. Kursene bygger på hverandre og starter med instruktørkurset i bunn. Videre kan man bygge på og fordype seg i ulike temaer. Oppbyggingen av dette ser du nedenfor der du finner en oversikt over vårt tilbud. I kalenderen ser du hvilke kurs du kan delta på fremover.

Vis alle

Trenerkurs - 31. okt kl 18:00

Om trenerkurset

Snowboardforbundets trenerkurs går over to helger på høsten og er fylt med spennende aktiviteter og relevant teori. Den praktiske delen av kurset består av fire basistreninger med skateboard, dans/bevegelseslære, uteaktiviteter og turn som temaer. Disse treningene vil sammen med undervisning i pedagogikk, treningsplanlegging og treningslære gi deltakerne en solid plattform for å hjelpe morgendagens snowboardstjerner nå sine mål. Sertifiserte trenere vil kunne undervise viderekommende snowboardere ved å planlegge helhetlige og varierte treninger året rundt.

Praktisk info

Kursets varighet: 40 timer

Aldersgrense: 18 år

Antall plasser på kurset: 10
Opptakskrav: Instruktørkurs + erfaring med instruksjon
Sertifisering: Snowboardtrener

(forutsetter bestått instruktørkurs, ett av temakursene og trenerkurs)
Sted: Oslo
Pris: GRATIS (forutsetter at du er medlem i en klubb)

PS: Er du ikke medlem i klubb? Finn din lokale klubb og meld seg inn her. Frikjørerlosjen er en klubb for de som ikke har tilhørighet til et sted/klubb.

Ferdighetskrav

Ferdighetskrav før kurset:

- Instruktørkurs

- Minst ett temakurs (for eksempel parkinstruktørkurs)

- Erfaring fra instruksjon på snowboard

Hvis du mangler temakurs, er det mulig å ta trenerkurset først, men du vil ikke bli sertifisert trener før du har begge deler.

Påmeldingsfrist: fredag 17. oktober

Kurset er fullt!

Helg 1
Fredag 31. oktober kl 18-21
Lørdag 1. november kl 09-18
Søndag 2. november kl 09-16

Helg 2
Fredag 21. november kl 18-21

Lørdag 22. november kl 09-18
Søndag 23. november kl 09-16

NB: Tidspunktene er omtrentlige. Endelig program sendes ut før kursstart.