Kurs

NSBF Kurs

Snowboardforbundet lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre.

Intro

Snowboardforbundet utdanner instruktører, trenere, dommere og mange andre ressurspersoner til snowboardmiljøet. Vi lærer ikke folk å stå på brett, men sertifiserer (kurser) folk som kan instruere og trene andre. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle nye kurs i tillegg til de faste kursene som har eksistert i mange år.

Snowboardforbundet utdanner over 100 instruktører hvert år og etterspørselen er likevel stor. Vi har et bredt kurstilbud som utdanner instruktører og trenere til alle nivåer innenfor snowboard, alt fra barn til internasjonale konkurransekjørere. Kursene bygger på hverandre og starter med instruktørkurset i bunn. Videre kan man bygge på og fordype seg i ulike temaer. Oppbyggingen av dette ser du nedenfor der du finner en oversikt over vårt tilbud. I kalenderen ser du hvilke kurs du kan delta på fremover.

Vis alle

Trenerseminar i Heminghallen - 02. Nov kl 20:00

MELD DEG PÅ!

Innhold

Trening i Heminghallen med temaet “hvordan trener landslaget?”. Deltakerne vil få et innblikk i hvordan noen av verdens beste snowboarderer trener koordinasjon, balanse og akrobatikk når de ikke er i bakken. Målet er at både ferske instruktører og erfarne trenere skal få inspirasjon til barmarkstrening med egne utøvere. Man kan selvsagt ikke ta en blåkopi av programmet og bruke på feks kids. Men det er forhåpentligvis motiverende å lære noe om hvordan utøvere som Ulrik Badetcher og Helene Olafsen trener, og ikke minst hvorfor de trener som de gjør!

Praktisk info

Tid: fredag 2. november kl 20-22

Sted: Heminghallen, Oslo

Pris: 100 kr (forutsetter klubbmedlemskap)

For hvem: instruktører og trenere utdannet gjennom Snowboardforbundet

Antall plasser: 20

Trener Henning Marthinsen

Henning Marthinsen er tidligere landslagsutøver i snowboard og utdannet fysioterapeut. Han jobber som rekrutt- og talentutvikler for Snowboardforbundet og er utrolig kunnskapsrik om snowboard og trening. Sett av en fredagskveld til bli bedre kjent med en av norges beste snowboardtrenere!

Påmelding

Påmelding: send epost med navn, mobilnr, klubb og fødselsdato til kurs@snowboardforbundet.no

NB: Kun 20 plasser. Førstemann til mølla!