NC SBX - 2 dager - 25. Jan kl 09:00

MELD DEG PÅ!

Påmelding for enkeltpersoner:

Påmelding for enkeltpersoner GJØRES HER
Viktig: For å melde deg på du registrere deg og betale online, og du MÅ du ha betalt din medlemsavgift til klubb.
Du betaler medlemsavgiften online her. Når det er gjort, og du har forsikring, kan du melde deg på alle Norgescuper. For å betale og melde deg på må du logge inn, men mangler du medlemsnr eller passord kan du kontakte Henrik Thorsen på henrik@snowboardforbundet.no

Påmelding samlet fra klubber:
Sendes samlet i Excel til pamelding@snowboardforbundet.no. Vi ber om at klubbene bruker påmeldingsmal som kan lastes ned her.

Skal inneholde: Fornavn, Etternavn, fødselsår, stance, klubb, sponsorer, evt. klasseforskyvning, mobilnr, mobilnr til foresatt (om under 18 år), epost.
Wildcard, Homecard og landslag/world cup kjørere kan melde seg på rennet frem til registreringsslutt.

Påmeldingsfrist:

Onsdag 22.01.2013.

Påmeldingsavgift:

300 kr for begge dager som betales online, klubber betaler samlet på registrering. Skal du kun kjøre en dag betaler du 150 på registrering.

Hvem kan delta?

Alle som er medlem av klubb, og har betalt Mad-Card.

Aldersklasser

Det er konkurranse for alle klasser begge dager, både lørdag og søndag.

Alder regnes som antallet år kjøreren fyller i løpet av 2014.

KIDS-klasse 10-12 år (f. 2002-2004)

• KIDS-klassen blir ikke rangert, og det er premier til alle

Yngre junior 13 til 15 år (f. 1999-2001)
Eldste årskull i kidsklassen kan delta i yngre jr gitt følgende kriterier:

Junior 16-18 år (f. 1996-1998)

• Juniorklassen teller på den internasjonale Rookie-rankingen (WSF)

Senior/Open 18 år og eldre (f. 1995 eller tidligere)Senior/Openklassen er ranket i den internasjonale TTR-rankingen (WSF/TTR)

• Nedre aldersgrense for Open-klassen er 15 år (dvs. du må minst være født i 1998). Det betyr at du som er junior, men ekstra ivrig og vil konkurrere med de eldre kjørerne, kan gjøre det! Husk å merke påmeldingen hvis du er junior som ønsker å delta i Open-klassen.

Annen praktisk info

Beliggenhet:

Uvdal alpinsenter ligger ca 30 km fra Geilo i retnuvdaling Kongsberg. Anlegget har et løypenett på hver side av dalen. Snowboardcrossløypa ligger på nordsiden av dalen (sørvendt i sola) i bakkene opp mot Vasstuland. Dette kalles Uvdal alpinpark.

En kjører inn mot Uvdal Alpinsenter (skiltet Alpinbakker), men fortsetter videre mot Solheimstulen. Ca 3,5 km fra Fv 40. Registrering på fredag kveld og felles middag på lørdag blir i anlegget som ligger på sørsiden av dalen (kalles Uvdal alpinsenter), ca. 1 km fra en tar av fra fv 40.

Heiskort

Kr. 200 pr dag for kjørere. (Kr. 250 for foreldre) Om du trenger keycard kommer det i tillegg, kr. 80. Dersom du leverer det tilbake får du igjen kr. 40.

Bibs

Startnummeret må beholdes på under hele treningen samt under hele konkurransen. De skal innleveres etter rennet på rennkontoret eller til offisielt NSBF personale. Bibs er personlig og kan ikke overdras. Om bibs forsvinner vil det faktureres løperen 500,- Å levere inn bibsen er altså kjørernes eget ansvar. I verste tilfelle kan løperen utestenges fra NC til regning er betalt.

NB! Godkjent hjelm påbudt.

Kjørermøte

Kjørermøtet holdes i varmestua i bunn av bakken. Alle er selv ansvarlige for å få med seg oppdateringer. Her kan også spørsmål få svar. Eventuelle innsigelser på renntekniske saker kan tas opp her.

Overnatting

Uvdal alpinsenter: http://www.uvdalalpin.com/web/index.php/overnatting

Kr. 150 pr person pr natt ved minimum 6 personer i leiligheten. Om en kun ønsker å leie en natt kommer vask i tillegg, kr. 865. For 2 døgn eller mer er obligatorisk vask inkludert. Sengetøy kan leies for kr. 150.

Torsetlia: www.torsetlia.no

Hytter kr. 200 pr seng/pr natt når hytta fylles noenlunde opp. www.torsetlia.no Alle priser er basert på selvhushold. Frokost, nistepakke og middag kan kjøpes.
Rom/frokost: kr. 500 (400 med eget sengetøy).

Protester

Eventuelle protester underveis i konkurransen skal være skriftlig. Dette har en avgift på kr 100,- og skal leveres TD. Denne blir så behandlet i rennets jury. Ved medhold får man denne summen tilbake.

Doping

Her som ellers i resten av norgescup og andre renn er det stor mulighet for at det blir dopingkontroll. Vær forsiktig med hva du tar av medisiner. Dopinglisten er lang og den kan du lese på: www.dopinglisten.no

Forsikring

Madcard

Tidskjema og format

NB!
Registrering på fredag kveld og felles middag på lørdag blir i anlegget som ligger på sørsiden av dalen (kalles Uvdal Alpinsenter), ca. 1 km fra en tar av fra fv 40.
Selve konkurransen er i det som kalles Uvdal Alpinpark.

Det er konkurranse for alle klasser begge dager, både lørdag og søndag.

Fredag 24.1

Løypa er åpen.

Uvdal alpinpark

19.00-20.00

Uvdal Alpinsenter, varmestua

Lørdag 25.1

8.00 – 8.30

Registrering

Uvdal alpinpark, varmestua i bunn av bakken.

Kjører møte

Rennsjef                   Atle Kleivdal
Bakkeansvarlig          Uvdal Alpinsenter, Morten Sommer og L.H. Bakken
Førstehjelp                Skipatrulja, Røde kors

Arrangør: Snowboardforbundet, Geilo IL og Uvdal alpinsenter.