Norgescup National Vierli - 07. Jan kl 08:30

MELD DEG PÅ!

PÅMELDING

Påmelding:

Skal inneholde: Navn, fødselsdato, klubb, mobil, mobil foresatt (om du er under 18), stand (regular eller goofy)

• Påmelding samlet fra klubber:
  • Sendes samlet i Excel til pamelding@snowboardforbundet.no. Vi ber om at klubbene bruker påmeldingsmal som kan lastes ned her.
  • Skal inneholde: Fornavn, Etternavn, fødselsår, stance, klubb, sponsorer, evt. klasseforskyvning, mobilnr, mobilnr til foresatt (om under 18 år), epost.
    Wildcard, Homecard og landslag/world cup kjørere kan melde seg på rennet frem til registreringsslutt.
  • Påmeldingsavgift: 200 kr som betales ved registrering. Alle klubbledere kommer samlet og henter bibs + betaler.
  • Påmeldingsfrist: Onsdag  4. januar kl. 21.00. Dersom du ikke rekker fristen er det mulig å melde seg på ved registrering freddag kl 19.00. Det koster da 400 kr. Vi anbefaler alle å komme på registrering fredag for å unngå kø lørdag.

Hvem kan delta?

Alle som er medlem av klubb, og har betalt Mad-Card.

FORSIKRING

Madcard

• Alle kjørere som har fylt 13 år må ha MADcard-forsikring. Forsikring er kun gyldig sammen med klubbmedlemskap. Kvittering forevises ved
  • registrering dagen på renndagen.
  • Info/kjøp MADcard HER
  • Meld deg inn i klubb: http://www.snowboardforbundet.no/klubb/
  • MAD-card, og klubbmedlemskap kan også ordnes på stedet.
  • NB! Godkjent hjelm påbudt!

TIDSSKJEMA OG FORMAT

Fredag 06. Januar DEL 1 – Registrering ALLE klasser (Kids, Yngre Junior, Junior, Senior)

20:00-21:00

Registrering

Rennkontor, kjelleren i kroa på Vierli Turistsenter. Møt opp slik at vi unngår kø lørdag morgen. Én representant fra klubben betaler og henter bibs for alle kjørerne i klubben.

Parken er åpen for kveldskjøring onsdag og fredag kl. 18:00-21:00.

Lørdag 07. Januar DEL 2 – Kids og Senior

08:00-09:00

Registrering

Rennkontor, kjelleren i kroa på Vierli Turistsenter. Én representant fra klubben betaler og henter bibs for alle kjørerne i klubben.

09:05-09:15

Kjørermøte

09:15-10:15

Trening

10:15-10:30

Shaping

10:30-12:30

Konkurranse

Alle kjører 3 runs. Best av 3 runs teller. Ingen finale.

12:30-13:00

Pause

Dommerpause/shaping

Premieutdeling

Lørdag 07. januar DEL 3 – Yngre junior, junior

08:00-09:00

12:30-12:45

Kjørermøte

13:00-14:00

Trening

Trening kjøres i gang så snart shaping er ferdig.

14:00-14:15

Shaping

14:15-16:15

Konkurranse

Alle kjører 3 runs. Best av 3 runs teller. Ingen finale.

Premieutdeling

I bunnen av bakken / paddock (Evt kjelleren i kroa). Premieutdeling kjøres i gang så snart resultatlister er offisielle og klagefrist ute.

ALDERSKLASSER

Aldersklasser:

• Senior/Open:  1998 og eldre. Nedre aldersgrense for Open-klassen er 15 år (dvs. du må minst være født i 2000). Det betyr at du som er junior, men ekstra ivrig og vil konkurrere med de eldre kjørerne, kan gjøre det! Husk å merke påmeldingen hvis du er junior som ønsker å delta i Open-klassen.
  • Junior: 1990-2000-2001
  • Yngre junior: 2002-2004. Kids født i 2005 kan delta i denne klassen om de har kjørt to kids renn tidligere (i fjor) og har lyst til å kjøre i denne klassen.

Premiering

Det deles ut 3 premier i alle klasser. Alle kids får premie.

KONTAKTINFO

Mette Kvåle

Arrangement ansvarlig

Snowboardforbundet

Mail: mette@snowboardforbundet.no

Mobil: 95104774

Pål Bratlie

Rennleder

KIF Snowboard

Mail: paaleb@me.com

ANNEN PRAKTISK INFO

Bibs

Bibs (startnummeret) må beholdes på under hele treningen samt under hele konkurransen. De skal innleveres etter rennet på rennkontoret eller til offisielt NSBF personale. Bibs er personlig og kan ikke overdras. Om Bibs forsvinner vil det faktureres løperen 500,- Å levere inn Bibs 'en er altså kjørernes eget ansvar. I verste tilfelle kan løperen utestenges fra NC til regning er betalt.

#      NB! Godkjent hjelm er påbudt i konkurransen!

Overnatting

Den enkelte må selv ordne med overnatting.

#      Visit Rauland, http://www.visitrauland.com/Overnatting

#      Vierli Hyttegrend http://www.visitrauland.com/Aktoer/Vierli-Turistsenter/Vierli-Hyttegrend

Doping

Her som ellers i resten av NorgesCup og andre renn er det stor mulighet for at det blir dopingkontroll. Vær forsiktig med hva du tar av medisiner. Dopinglisten er lang og den kan du lese på: www.dopinglisten.no

Protester

Eventuelle protester underveis i konkurransen skal være skriftlig. Dette har en avgift på kr 500,- og skal leveres TD. Denne blir så behandlet i rennets jury. Ved medhold fås denne summen tilbake.

Rennkort/dagskort (med BIBS)

Rabattert rennkort fre-søn.

For øvrige gjelder prisene til Vierli Skisenter.

NB: Husk å ta med KeyCard, ellers må dette kjøpes i tillegg for kr. 50,-.

Registrering og kjørermøte

Registrering/henting av BIBS i kjelleren i  Vierli Turistsenter (kroa). Kjørermøte holdes i bunnen av bakken/paddock. Her må alle være for å få med seg eventuelle oppdateringer, samt at de som har spørsmål kan få svar. Eventuelle innsigelser på renn og tekniske saker kan tas opp her istedenfor etter rennet slik at utbedring kan bli gjort.