Bergrem og Steffensen tok NM-gull

– Det var veldig gøy å få det til når man først er tilbake. Dette er jo første konkurransen jeg kjører siden NM i fjor, så det er bra «ratio» på konkurranser i år, sier Bergrem fornøyd.

Trysil viste seg fra sin beste side under dagens NM i Slopestyle, med åpen himmel og perfekte forhold. Torgeir Bergrem, som har vært ute med kneskade hele sesongen, leverte rå kjøring og tok NM-tittelen foran Ståle Sandbech og Isak Ullstein.

Torgeir Bergrem i slopestyle-NM. Foto: Process Films / Glenn Pettersen

Etter kvalifiseringen fortalte Torgeir at kroppen føltes veldig bra, men at han ikke trodde kjøringen ville holde mål på de øverste elementene. I finalen klaffet det gjennom hele coursen, med en cab 900 på første hoppet, frontside 1080 på andre, frontside lip pretzl på første rail, cab 270 på og 270 ut andre rail, og en backside 1260 på det siste hoppet.

– Det er veldig imponerende at han tar seieren i dag, i sin første konkurranse etter et langt skadeavbrekk. Dette viser hvor stabil, og hvor god konkurransekjører han er. Han kan disse triksene i blinde, sier landslagssjef Per Iver Grimsrud.

Bergrem har vært ute av sesongen siden midten av oktober i fjor, da han plutselig røk menisken gående fra heisen, på samling i Saas Fee i Sveits. Nå er det ingen tvil om at 27-åringen er tilbake for alvor.

Les også: TV2: – Menisken bare løsnet

Tina Steffensen. Foto: Process Films / Glenn Pettersen

Av damene var det stjerneskuddet Tina Steffensen som kjørte til gull, foran Hanne Eilertsen og Thea Cassandra Moa Larsen.

– Det var veldig gøy å kjøre i dag! Jeg hadde ikke trodd jeg skulle slå Hanne, så det var kjempegøy, sier Tina.

18-åringen kommer rett fra junior-VM i Kläppen. Der gikk det ikke helt veien, og hun falt i begge finalen-runs i slopestyle. Med et ferskt NM-gull i beltet har hun selvtilliten med seg når hun reiser tilbake til Kläppen for å kjøre big air til helgen.

Tina Steffensen slopestyle-NM. Foto Glenn Pettersen

Også Tina har slitt med skade, og var ute store deler av forrige sesong. I år har hun kommet knallsterkt tilbake med blant annet en førsteplass i World Rookie Fest i Livigno og flere norgescup-seiere.

Les også: Fem pallplasser i Livigno
Les også: Dobbel seier til Steffensen

Dagens slopestylekonkurranse var den første av fire konkurransedager i trysil denne uken. Fredag er det klart for boardercoss for alle klasser, før big air på lørdagen og slopestyle for junior på søndag. Se programmet her!

Fullstendige resultatlister finner du i bunn av saken.

Slopestyle-coursen i Trysil. Foto: Glenn Pettersen

Ståle Sandbech tok 2.plass. Foto: Glenn Pettersen

Mats Tambini og Marcus Kleveland var blant de som stod for dømmingen. Foto: Process Films / Glenn Pettersen

Resultater:

TIDSSKJEMA NC big air og NM halfpipe 17. mars
16.3.2024

TIDSSKJEMA NC big air og NM halfpipe 17. mars

Her finner du tidsskjema for NC big air og NM halfpipe

WC slopestyle Tignes
13.3.2024

WC slopestyle Tignes

World Cup slopestyle Tignes, Frankrike

Recap fra NC Slopestyle Geilo
12.3.2024

Recap fra NC Slopestyle Geilo

Recap fra NC slopestyle Geilo

NESTE EVENT SNOW: NC Big Air & NM Halfpipe Skimore Oslo / Wyller
11.3.2024

NESTE EVENT SNOW: NC Big Air & NM Halfpipe Skimore Oslo / Wyller

Her finner du påmelding og tidsskjema!

NESTE EVENT SKATE: Norgescup Larvik
11.3.2024

NESTE EVENT SKATE: Norgescup Larvik

Finn påmelding til lørdagens Norgescup i skate i Larvik her!

Natural Selection 2024
7.3.2024

Natural Selection 2024

10.–17. mars er det klart for en av årets store høydepunkt innen snowboarding, Natural Selection Tour!