Bergrem skadet i USA

Falt på trening til Dew Tour.

Torgeir Bergrem har hatt sin beste sesongstart noensinne med to pallplasser den siste måneden. På trening til Dew Tour i går gikk det dessverre galt for Bergrem.
– Jeg landet frempå og dum som jeg var satte jeg hånden fremfor meg og albuen ble vridd motsatt vei av det den skal. Det var jævlig vondt, sier Torgeir, som fikk albuen ute av ledd, røket leddbånd og mindre frakturer i armen.

Landslagssjef Per Iver Grimsrud kjørte bak Bergrem da uhellet inntraff.
– Jeg så fallet og skjønte med en gang «nå har han vondt». Han er en harding, så det var ikke noe poeng å spørre om det gikk bra. Det var bare å få han på legevakten med en gang.

Trolig tilbake før OL
Bergrem reiser nå hjem fra Colorado, for videre oppfølging av helseteamet på Olympiatoppen. Der skal han blant annet ta CT-scan for å mer informasjon om skaden.

Første tilbakemelding fra legene tyder på at Bergrem skal være tilbake på brett før OL.
– Det legene her har gitt inntrykk av er at OL ikke skulle være i fare. Vi håper at han skal være tilbake til å kjøre snowboard i midten av januar, sier Grimsrud.

Kunne vært verre
OL-uttaket har ikke blitt gjort ennå, men Bergrem har levert en god søknad med sine prestasjoner i sesongstarten.
– Dette er ikke optimalt, men jeg håper jeg slipper å operere. Jeg tror og håper at jeg skal være klar for det som skal skje resten av sesongen. På den ene siden er det kjipt å bli skadet når du er inne i en god stim. På den andre siden er jeg glad for at jeg har gode resultater ryggen. Det hadde vært verre å bli skadet uten dem, sier Bergrem.

Han går nå glipp av Dew Tour og en landslagssamling etter jul, men håpet er at han skal være tilbake til å kjøre Laax Open, som er siste konkurranse før uttaket til OL.

Forberedt på smerte
Hardhausen fra Klæbu har konkurrert med et brudd i håndleddet siden forrige sesong, og er forberedt på å takle denne skaden også.
– Det er hakket vanskeligere å kjøre snowboard uten albue enn håndledd, men albuen er i hvert fall bedre enn kneet. Nå kommer jeg til å ha vondt en stund, men smerte går an å takle. Jeg håper bare jeg ikke har blitt for pinglete med åra, sier Bergrem.

Hell i uhell er at Markus Olimstad får Bergrem sin plass i invitasjonskonkurransen Dew Tour. Onsdag er det kvalifisering, mens finalene går lørdag kveld.

Resultater Norgescup Larvik
22.3.2024

Resultater Norgescup Larvik

Resultater fra Norgescupen i Larvik 16. mars

World Rookie Tour Finale
22.3.2024

World Rookie Tour Finale

Norsk seier i World Rookie Tour finalen!

World Rookie Tour Finale og Junior VM

World Rookie Tour Finale og Junior VM

Det er klart for World Rookie Tour finale 17. Mars–22. mars og Junior VM 23.–30. mars

World Cup Corvatsch