Du gikk glipp av noe stort

Lagkaptein på team LazerDuckParty, norgescup-speaker og Heisprat-programleder Morten Sandvik oppsummerer Team Battle:

For tredje gang arrangerer Kvitfjellparken The Team Battle, og det med god grunn.
Etter fjorårets Team Battle fikk vi ikke skrytt nok av Kvitfjellparken, det får vi i grunn ikke gjort i år heller. Ei heller av Thomas Olsen fra Dagger og alle i Snowboardforbundet, som står på for å gjøre det sykt fett for alle deltakerne.

Bad Plans herjer nedover minipipen. (foto: Peter Gløersen)

I fjor brukte jeg de utrolig klisjefylte og kleine ordene «Det er dette snowboarding handler om», og det kan jeg med god samvittighet si i år igjen. Og jeg sverger at jeg ikke kommer til å bruke det om noe annet snowboardarrangement enn The Team Battle. Det er dette det handler om.

Team Battle skaper en helt spesiell stemning, der det bare handler om hvor gøy man kan ha det på snowboard. En stemning som alle kjørerne er en del av. Sesongen står på hell, og overalt hvor du snur og vender på deg er det snowboardere. Vi er overrepresentert i Kvitfjell under avslutningshelgen. Uansett hvor man gikk møtte man blide, glade, stoka og fornøyde kjente og kjære. Alle er utstyrt med challengehefte og diskuterterer ivrig hvem som skal gjøre hvilke challenges. Mats Tambini sa det så fint «Dere går glipp av noe stort, dere som ikke er her».

I år fikk vi servert strålende sol alle dager, med slush og en helt sinnsyk park (Sjekk ut Kvitfjellparken på Instagram HER). Parksjef Jarle Kvamme med Aleksander Klerud og resten av crewet har virkelig stått på for at absolutt alt skulle klaffe. Kvitfjellparken stilte også med eget team som utmerket seg hele helgen, med blant annet Simen Johannesen, Anders Karlsen og Brage Richenberg i spissen.

Ikke alle fikk barnefri (Grampsunit), jobbfri eller skolefri til å stikke i bakken fredag, hvor man hadde muligheten til å begi seg ut på de 60 challengene som var satt opp. Alle challengene gir forskjellig score og har en ytterst varierende vanskelighetsgrad med tolkningsmuligheter.

Norsk Tipping-teamet, Mushroomcrew og Kvitfjellteamet kjørte hardest og mest målrettet på fredagen, noe som resulterte i mye bruk av 4G. Det helrene jentelaget Sensesse var også tungt representert i hvite teamgensere og kjørte rått hele helgen.

Jentecrewet Sensesse kjørte rått med en upåklagelig stil (Foto: Peter Gløersen)

Lørdag kunne de mest ivirge (det var alle) starte tidlig for å gjøre flere challenges før Team Battle startet i tolvdraget. Alle team var endelig fullsatt og ting gikk tungt ned fra første tur. Kanskje mest imponerende var at evigunge  Per Iver Grimsrud (landslagssjef) gjorde ”Torgeir Berre tribute”-challengen, en strak dobbel backflip. Dette var heller ikke den eneste dobbelvarianten som ble sendt ut av GrampsUnit, så de gamle er fortsatt eldst.

Per Iver Grimsrud med en Torgeir Berre Tribute, aka en dobbel strak backflip

Klokken 12:00 startet selve The Team Battle, der lagene kjører sammen nedover parken. De blir blant annet vurdert og gitt poeng etter samarbeid, stil og team-spirit, riktignok uten at dette bærer særlig preg av å være en konkurranse. Men når det beste teamet skal kåres, er det ikke så mye annet å gjøre enn å kjøre snowboard sammen og ha det mest mulig gøy.

Det var til slutt MushroomCrew som stakk av med seieren under lørdagens Team Battle, iført helgens mest gjennomførte kostymer. Norsk Tipping tok andreplassen, men slo tilbake og vant instagram-konkurransen, knappe 70 poeng foran Kvitfjellparken.

"Konkurranseformatet" ble avsluttet med en uhøytydelig p(l)ant-konkurranse på #pantforpudder-tønna. Markus Storsveen skal ha for en zillion forsøk på footplant til frontflip.Han knakk til slutt brettet og måtte se seg slått av lagkamerat Markus Rustad, uten at noen ble no sure av den grunn:

Ingen sure miner (foto: Peter Gløersen)

Markus Rustad panter for pudder. (Foto: Even Brekke)

Se verdens beste intervju av most valuable player Markus Olimstad av Fredrik Perry (Heisprat podcast challengen)

Takk for en av sesongens råeste helger, sees neste år.

Instagram Challengene
1.plass med 1830 poeng: Team Norsk Tipping
2.plass med 1760 poeng: Kvitfjellparken
3.plass med 1490 poeng: Mushroom Crew

The Team Battle
1.plass: Mushroom crew
2.plass: Team Norsk Tipping
3.plass: Scuballoon

Annet
Kaffeprisen: Gramps Unit
Best teamspirit: Sensesse
MVP: Markus Olimstad
Pant for pudder: Markus Rustad

Se så mye annet spennende!

Årshjul - surfekomitéen
26.4.2024

Årshjul - surfekomitéen

Surfekomitéen i Brettforbundet har nå utarbeidet et årshjul for kommende år - sjekk det ut her!

Samordnet rapportering
26.4.2024

Samordnet rapportering

Innen 30. april må alle klubber ha rapportert sine medlems- og aktivitetstall gjennom samordnet rapportering

XWave 2024
25.4.2024

XWave 2024

Resultater fra XWave og Norgescup i Ervik

Teenage Rampage 2024
24.4.2024

Teenage Rampage 2024

Norske skatere gjør det bra i Frankrike!

Norgescup Kristiansand Recap
23.4.2024