NM halfpipe i Wyller. Foto: Preben Stene Larsen

Bli med på klubbseminar

Skrevet av Hans Petter Vårnes, 27. Okt, 2014

Snowboardforbundet inviterer til seminar i Oslo, helgen den 14.–15. november. Vi ønsker å løfte snowboardnorge og trenger innspill og meninger fra deg. Seminaret er for snowboardklubbene, medlemmer og folk fra snowboardmiljøet som ønsker å bidra. Meld deg på her.

Det er nå to år siden vi hadde sist seminar og vi vil benytte anledningen til å samle klubbene og andre fra miljøet hvor målet er utvikling av snowboardnorge. Snowobardforbundet vil informere om endringer og planer fremover, her trenger vi deres innspill. Det er også et forum hvor man kan komme med meninger og innspill om situasjonen i dagens snowboardnorge. Dette er en bra mulighet til å bli kjent med folk fra miljøet og veksle erfaringer med andre i samme situasjon.

Snowboardforbundet har ansatt en ny person som skal jobbe med klubb og bredde-satsningen fra 01.11.2014. Dette er Jørn Gundersen og han kommer til å delta på seminaret. Dette vil være en god mulighet til å bli kjent med Jørn og kunne påvirke hva Jørn skal ha fokus på i arbeidet med klubbene og bredden i snowboardforbundet.

Sentralt for seminaret er hvordan vi sammen kan løfte snowboardnorge. Aktuelle temaer er:
- Klubbutvikling – Hvordan sikre god klubbdrift?
- Breddesatsing – Hvordan inkludere bredden og nå ut til flere?

Praktisk info

Seminaret går av stabelen fredag 14. november og er ferdig lørdag 15. november med påfølgende festiviteter etter seminaret. Lokaler er foreløpig ikke bestemt, men det blir i Oslo. Foreløpig er planen i grove trekk;

Fredag: Alle møter på snowboardforbundets lokaler i Bentsebrugata 13f, 0476 Oslo, ca. kl. 17.00. Her blir det kort info, en lett start på helgen og litt mat. Vi regner med å være ferdig mellom 20-21.00.

Lørdag: Oppstart kl 10.00. Vi kjører workshops og oppgaver, og henging gjennom hele dagen. Det vil bli servert lunch og vi regner med å være ferdig rundt 16.00.

Etter endt seminar på lørdag samles vi, spiser mat og henger sammen utover kvelden, for de som ønsker det. Vi har ikke fastsatt planen 100% men vi skal hygge oss på lørdagen etter vi er ferdige.

Deltageravgiften er på 400,- per pers. For klubbene gjelder egne forholdsregler (se egen mail sendt til klubbene 29.09). For de utenfor klubb innebærer dette deltagelse på seminaret, mat på kvelden på fredag, lunch på lørdag. Bo ordnes selv.

Er det noe du lurer på ta kontakt med Hans Petter Vårnes på hp@snowboardforbundet.no eller på tlf 47634368.

Vi ses fredag den 14. november!