Funkis Snowboardklubb

Funkis Snowboardklubb vinner inkluderingsprisen 2013

Skrevet av Lisa Mari Watson, 06. Jan, 2014

Lørdag 04.januar var det idrettsgalla og vår egen Funkis Snowboardklubb var nominert til inkluderingsprisen. Konkurrentene var sterke og ved utdelingen var spenningen på topp.

Inkluderingsprisen er en pris som deles ut til klubb, krets eller forbund som på en fremragende måte har lykkes med å rekruttere, tilrettelegge og tenke nyskapende i forhold til å utvide aktivitetstilbudet innen idrett for funksjonshemmede. Prisen skal være en utmerkelse og motivasjon for nyskapende initiativer og for videre arbeid. Ikke minst skal den gi inspirasjon til andre som ønsker å utvikle tilbudet til denne gruppen. Prisen deles ut hvert år frem til 2015.

For noen måender siden sendte Snowboardforbundet inn et brev for å nominere Funkis Snowboardklubb som en kandidat. Like etterpå ble de utvalgt som en av tre nominerte og nå på lørdag vant de prisen. Jury begrunnelsen var som følger:

- Funkis snowboardklubb ble startet i 2012 av ildsjeler i snowboardmiljøet. Dette er en nyskapende klubb fordi de er Norges første snowboardklubb som tilrettelegger spesifikt for personer med nedsatt funksjonsevne. I samarbeid med Norges Snowboardforbundet har klubben etablert prosjektet «Funkis plankekjøring» som har det hovedmål å øke rekrutteringen , integreringen og tilrettelegginen av snowboard for funksjonshemmede, både lokalt i Oslo og i landet for øvrig. Juryen legger vekt på at Funkis Snowboarklubb, ved siden av å tenke nytt sammen med Norges Snowboardforbund, også har evnet å rekruttere mange medlemmer på kort tid, og tenker strategisk utvikling fremover.

Det var ikke  mer enn 3 år siden Snowboard-Norge ikke hadde et tilbud for funksjonshemmede. Men med hardt arbeid og flinke mennensker har det skjedd masse for sporten. Vi vil gjerne gratulere Funkis Snowboardklubb for tildelingen av prisen og kr 60.000,- fra Norges Idrettsforbund. I tillegg vil vi takke spesielt Stine Magistad Johansen og Thea Stenshagen for lidenskapen de yter i jobben, like viktig er det å takke alle de frivillige, foreldre, trenere og medlemmer. 2014 lover et godt Funkis år!

Vi anbefaler å sjekke ut de nye og freshe nettsidene til Funkis Snowboardklubb. Her leser dere blant annet at inkluderingsprisen ble, ironisk nok, ekskludert fra årets idrettsgalla:

Les mer om hvordan du kan bidra og/eller bli medlem i Funkis Snowboardklubb her

HUSK! Nå kan du stemme frem årets klubb til Snowboardwards på playboard.no: STEM HER!

Helt tilslutt må det også sendes en stor gratulasjon til Ridderrennet for tildelingen av Årets Hederspris. Se Cato Zahl Pedersen sin rørende takketale her!

NSBF

Årets bilde, årets kjører, året klubb. Hvem synes du fortjener prisene på snowboardawards? Gå inn på Playboard.no og stem! @playboard

Transworld Snowboard

Tacky