Hafjell Parken

Film fra "Girls on Board" toppsamling i Hafjell

Skrevet av Katrine Røed, 22. Mar, 2014

Jentesamling i Hafjell ble en stor suksess med mye bra kjøring til tross for en litt hard park

Snowboardforbundet samlet brettjenter som har vist stort potensiale med sin brettkjøring til samling i Hafjell. Parken hadde mange bra elementer, men mildvær og frost hadde gjort den noe hardere enn hva jentene kanskje skulle ønske seg. Til tross for dette var det svært høy kvalitet på kjøringen til jentene både på rails og hopp.

Filmer Christer Mathisen var med mye av tiden, og her er en liten feelgood edit fra samlingen

Artikkelen fortsetter under filmen

Jentene var i alder 13 - 24 år, og flere av deltakerne har hevdet seg i en rekke internasjonale konkurranser denne sesongen. Under samlingen fikk jentene god hjelp av trenere Henning Marthinsen, Mira Nordin, Lisa Wiik og Erik Botner.

"Samlinger som dette, satt sammen med resultatlister og hva jentene viser av motivasjon for kjøring og utvikling vil hjelpe oss med å ta ut et talentlag på slutten av denne sesongen", sier trener Henning Marthinsen fra Snowboardforbundet. "Dette laget vil få ekstra oppfølging frem mot og under neste sesong, og vi håper at det kan komme flere landslagsutøvere ut av et slikt talentlag på sikt".

Template not found

NSBF

Årets bilde, årets kjører, året klubb. Hvem synes du fortjener prisene på snowboardawards? Gå inn på Playboard.no og stem! @playboard

Transworld Snowboard