Foto: Joacim Nyhaugen

Lofoten Banked Slalom

Skrevet av Bijora Sardarian, 20. Feb, 2017

Alltid drømt om å kjøre snowboard til epic Fieldutsikt? Vel, nå har du muligheten! I samarbeid med Nyhaugen og Botner inviterer vi endelig til Banked Slalom i LOFOTEN!

Lofoten er kjent for en særegen natur med fjell og tinder, storhav og lune viker, strender og uberørte landområder - alt dette, og mer, kan du ta innover deg når en hel del ting går ned 6 til 9 april! Vi tok oss en prat med initiativtakere Joacim Nyhaugen og Erik Botner i håp om på få noen juicy detaljer om helgen.

Hey boys, hvem er dere, hva gjør dere og hvor bor dere?
Jeg heter Joacim Nyhaugen, 29 år og bor i Kabelvåg i Lofoten med kjæresten min, Emilie. Jeg er lærerstudent og jobber som vikar på Svolvær skole. Jeg heter Erik og bor delvis i Lofoten og delvis i Oslo. Veldig glad i å surfe og kjøre Snowboard!

Hva skjer 7-9 April?
Den 7-9 april arrangerer vi, i samarbeid med Norges Snowboardforbund, Lofoten Banked Slalom i Kongstind Alpinsenter! Det er på tide med et event som alle kan delta på i vakre naturomgivelser. Så håper Lofoten byr på seg selv den helgen (he he)

Kan dere med tre setninger forklare hva Banked Slalom er?
Banked slalom er en type slalomløype med doserte svinger, hvor hensikten er å komme seg så fort som mulig ned løypa. Det er en av de eldste grenene i Snowboard, men har de siste årene blitt veldig populært i Europa og Norge. Den største Banked Slalom konkurransen finner du i Mt.Baker i USA, de har hatt banked slalom i 31 år!!

Begrunn anleggsvalg
Vi vil ha Banked Slalom i Kongstind fordi det er et veldig kult anlegg, og det ligger i nabolaget. Man har også tilgang på mange av de beste fjellene i området hvis man har splitboard eller truger.

Kan dere røpe om det skjer noe annet denne helgen?
Helgen blir fryd og gammen, kan ikke røpe for mye, men noen hint er snowboardkjøring (åpenbart), musikk, splitboard i majistetiske omgivelser, muligens surf og fisking! Vi gleder oss uansett til å kjøre snowboard med så mange som mulig, og seff dele den nordnorske stoken!

Funfact: Fjellene i Lofoten er sterkt erodert,  trolig stakk de opp som nunatakar under siste istid!

Foto: Joacim Nyhaugen

Litt praktisk info
Vi har gjort vårt ytterste for å tilrettelegge med en rekke nydelige rabatter eksklusivt for dere!

Overnatting:
I samarbeid med Thon Hotels har vi ordnet deilige overnattingspriser, inkludert frokost!
Enkeltrom pr. natt: 895,-
Dobbeltrom pr. natt: 1095 (Det er billigst å bo i lag)

Ved behov tilbyr hotellet følgende kost utover frokost:
2 retters middag: 365,-
3 retters middag: 595,-

Ønsker du å booke?
Ring +47 760 49 000
Oppgi følgende referansenummer: 24305530
NB! Tilbudet gjelder på et begrenset antall rom!
Sjekk ut hotellet HER

Heiskort:
Kongstind alpinsenter er et dugnadsdrevet anlegg i regi av Svolvær alpinklubb, de tilbyr alle med brett på beina rabatterte priser på heiskort! Hold dere oppdatert på vær og føre HER
Helg: 350,-
Dagskort: 250,-

Påmelding:
For detaljert program og informasjon se arrangementsiden
Vil du delta som kjører, kan du melde deg på her

Oppdatert program og informasjon kommer fortløpende, hold deg oppdatert på Facebookeventet!!
Da gjenstår det bare å reservere hotell, booke flybillett og sette av penger til helt latterlig billig heiskort, dere kommer aldri til å angre!