Fra kurset om barneidrettens verdigrunnlag

Gratis kurs om barn og trening på nett

Skrevet av Lise Mirja Øieren, 22. Nov, 2014

Norges idrettsforbund (NIF) har utarbeidet noen felles kurs på nettet for alle idretter. Disse kursene er gratis og ligger tilgjengelig for alle som ønsker å lære mer om barn og trening. Visste du feks at det ikke er lov å lage resultatlister for barn til og med det året de fyller 10 år?

Kursene har fokus på temaer som er felles for alle idretter, men er likevel viktige også for snowboardere. Kursene varer 1-2 timer og du trenger ikke gjøre hele kurset på en gang. Hvert kurs består av gjennomganger du må lese deg gjennom og innimellom kommer det kontrollspørsmål du må svare på for å gå videre. Til slutt på hvert kurs er det en eksamensquiz og det genereres en pdf-diplom om kurset er bestått.

Om det er et tema du ønsker å lære mer om eller repetere, er det bare å lage seg en profil ved å gå inn på https://kurs.idrett.no. Kursene egner seg også godt som forberedlese eller utgangspunkt for temakvelder for trenere/foreldre etc i en klubb.

Det er fem forskjellige kurs:

- Trenerrollen
- Barneidrettens verdigrunnlag
- Idrett for funksjonshemmede
- Idrett uten skader
- Aldersrelatert trening

NSBF

Årets bilde, årets kjører, året klubb. Hvem synes du fortjener prisene på snowboardawards? Gå inn på Playboard.no og stem! @playboard

Transworld Snowboard

Tacky