Dommerne følger med på Mons Røisland under NM 2014

Datoer klare for dommerkurs

Skrevet av Lise Mirja Øieren, 16. Okt, 2014

Nå er datoene klare for høstens dommerkurs. Det blir to kurs og nytt av året blir et av kursene holdt på Lillehammer.

Snowboardforbundets dommere har en svært viktig jobb. De avgjør hvem som presterer best og fortjener heder og ære i små og store konkurranser landet rundt. Dommerstaben trenger jevnlig påfylling og det viktigste tiltaket er dommerkurs. Begge kursene er gratis for klubbmedlemmer. Kurset egner seg også godt for iinstruktører, trenere, foreldre og andre som ønsker å lære mer om dømming. Kursholder er rutinerte Karl Henrik Lønningdahl som har lang erfaring med både Norgescup og internasjonale konkurranser.

Samarbeid med HiL
Høstens første kurs blir arrangert 1.-2. november i Lillehammer. Kurset er i samarbeid med Høgskolen i Lillehammer. Noen av deltakerne vil være idrettsstudenter fra høgskolen, men vi håper også at klubbene og snowboardmiljøene i nærheten vil benytte seg av tilbudet.

Kurs i Oslo
Helgen 8.-9. november blir det arrangert dommerkurs i Oslo.

Les mer om kursene her.

NSBF

Årets bilde, årets kjører, året klubb. Hvem synes du fortjener prisene på snowboardawards? Gå inn på Playboard.no og stem! @playboard

Transworld Snowboard