Livet etter Snowboardawards

Trondheim Snowboardklubb vant prisen "Årets Klubb" under Snowboardawards 2016, og mye tyder på at ting har gått bra siden!

Champagneglasset har stått høyt, barten på skrå og vi blir til og med gjenkjent på gata. Selv om det kan ha noe med våre synlige jakker å gjøre, liker vi å tro det første, poengterer prisvinnerne!

Dere snakket om å dundre til hundre, hva innebærer det?
- "Dundre te hundre" (på trøndersk), er vel egentlig oversatt til at vi satte oss som mål å klatre til over 100 medlemmer innen utgangen av 2017.

Har dere klart det da?
- Nå er vi 160, så det kan vi vel med hånda på hjertet si at vi har klart! Det å sette seg mål har drevet klubben bra, da vi har noe å jobbe mot, samtidig skaper det engasjement innad i styret!

Ryktene sier at nybegynnerkursene deres har blitt populære, har dere knekt koden?
- De første årene vi begynte med Trondheim Snowboardklubb var det litt mange baller i luften og lite som ble gjennomført. Vi begynte derfor å snu litt på flisa for å bygge fra bunnen. Vi begynte med å ha treninger selv om det var dårlig vær, minimum to instruktører HVER tisdag, vi kjørte treninger utenom sesong, og vi prøvde oss på et nybegynnerkurs. Vi hadde aldri trodd at dette kom til å fungere så godt som det gjorde, men mye av populariteten til kursene speiler seg nok litt i at instruktørene er veldig flinke med barn, ungdom og voksne, og at de er engasjerte. Vi ser i år at de som var med på kurs i fjor, kom tilbake i år også. Da har vi gjort noe rett i alle fall!

Er det viktig for dere å rekruttere medlemmer?
- Jo større vi er, desto sterkere er vi! Vi ser veldig godt at medlemmer finner venner og fellesskap gjennom det vi gjør. Dette var også en av målene vi satt oss da vi gikk gjennom klubbutviklingskurset, nettopp det å skape et inkluderende snowboardmiljø. Det er lettere å skape engasjement når vi er mange. Det er også veldig viktig at vi samtidig klarer å se hver enkelt under treninger og kurs!

Nybegynnerkurs i 2017! Saken fortsetter under bildet

Har dere noen kule planer for resten av sesongen?
- Da kursene i januar og februar var fullbooket med 60 stk. hadde vi en venteliste med over 20 personer, så vi holder enda et nybegynnerkurs 1. og 2. mars. Det betyr at vi på en sesong har klart å ha 90 personer på nybegynnerkurs, det er ganske mange nye snowboardere! Dessuten er vi svært stolte over at vi har fått i gang parasnowboard som et nytt tilbud. Dette håper vi vil bli populært i trondheimsområdet. Anbefaler alle å følge og dele Trondheim snowboardklubb Parasnowboard slik at tilbudet når de det gjelder! Her kan dere f.eks. se en av instruktørene prøve å kjøre snowboard med protese! Vi tilbyr også instruktør i vinterferieuken i Trondheim. Vi er faktisk å finne i Vassfjellet fra 11.00-14.00 i dag, hvis noen trenger hjelp eller har lyst til å lære litt!

Har dere noe annet på hjertet?
- "Blir itj nå fart uten bart!"

Ha en fin snowboardsesong, hilsen alle oss i Trondheim Snowboardklubb!!

Saken fortsetter under bildet!

Følg med på hva som rører seg i klubben her:

Trondheim Snowboardklubb: FACEBOOK
Trondheim Snowboardklubb Parasnowboard: FACEBOOK
TrondheimSnowboardklubb.no: NETTSIDE

Påmelding nybegynnerkurs:
Det er 5 plasser igjen på nybegynnerkurset 1 og 2 mars. Førstemann til mølla!!
Påmelding HER

Høvdingen av Høgevarde 2024