Norendal og Ruud Myhre er norgesmestere

Trysil slo igjen på stortromma og serverte bra vær og perfekte forhold under fredagens boardercross.

– Det har vært en del år siden jeg har vært med i boardercross.  I fjor rakk jeg ikke, og året før var jeg skadet. Derfor var det gøy i dag, og det var tett mellom jentene, sier Norendal.

Hun fortalte om et tett løp mellom jentene. Tidskvalikken tidligere på dagenbevisste dette, da både Silje  Og Susann Jaritz Bakken kom inn til samme hundredel på 53.95.

I finaleheatene var det Silje som kjørte inn til seier, foran sølvkampen mellom Hanne Eilertsen og Susann Jaritz Bakken.

– Suzann pleide jo å kjøre en del boardercross, men det er jo slopestyle og big air-jenter. Men jeg synes det er kult at alle stiller opp, og det ble en spennende finale med mye kniving på toppen. Det er også gøy å være tilbake i Trysil igjen. Det var bra på Hovden i fjor, men det er så sykt hyggelig at alle bor på samme hotell i bunnen, og Trysilparken virker veldig bra. Jeg skal kjøre big-air og slopestyle og, så det gleder jeg meg veldig til, sa en positiv Silje Norendal etter å ha tatt NM-gull i boardercross.

I herrenes finale vant Christian Ruud Myhre med god margin foran Ola Rudi og Stian Sivertzen.
-Jeg trodde jeg fikk andreplass, mållinja så skeiv ut, sa en glisende Stian Sivertzen fra pallen.

En annen som også var fornøyd var gullmedaljevinner Christian Ruud Myhre:
-Det var et sinnsykt bra oppmøte. Det var jo nesten 100 som kjørte her i dag. Løypa i dag var veldig bra, den er bygd så alle kan kjøre og alle kan fighte. Jeg tror nøkkelen i dag var å få en god start, og det fikk jeg. Jeg traff godt over første kulen, og fikk tatt med meg farta godt derfra, så traff jeg bra på de linjene jeg kjørte på trening og kvalikk. Det er helt magisk og være tilbake på NM. Alt er gøy.

I yngre junior-klassen fortsetter Odin Røhrt å imponere. Han tok i dag sitt tredje av tre mulige NM gull. Odin har dermed mulighet til å ta storeslem. Etter gull i halfpipe, slopestyle og nå boardercross blir det spennende å se om han vil levere igjen i siste disiplin - big air. Svaret får vi i morgen. Det samme gjelder Emma Bakke, som også har vunnet alt til nå i yngre junior-klassen så langt i NM 201i8.

Resultater:

Resultater NM Hemsedal
8.4.2024

Resultater NM Hemsedal

Her er resultatene fra Norgesmesterskap i slopestyle og big air i Hemsedal

Invitasjon til sommercamp
7.4.2024

Invitasjon til sommercamp

Snowboardcamp på Stryn Sommerskisenter søndag 23. juni til fredag 28. Juni.

Brettforbundet ønsker søkere til å arrangere NM og Norgescup i surf i 2024
4.4.2024

Brettforbundet ønsker søkere til å arrangere NM og Norgescup i surf i 2024

Ønsker klubben å arrangere NM eller NC i surf i 2024? Les mer her!