I helgen arrangeres det dobbel NC i  snowboardcross. Foto: Preben Stene Larsen

I helgen arrangeres det dobbel NC i snowboardcross. Foto: Preben Stene Larsen

Norgescup i Uvdal

Skrevet av Sverre Alm, 22. Jan, 2014

Denne helgen er det klart for snowboardcross i Uvdal. Konkurransen er et 2. stjerners-event med 20.000 kroner i premiepenger. Det kjøres konkurranse både lørdag og søndag, for alle klasser.

Foto: Preben Stene Larsen

Geilo IL arrangerer dobbel Norgescup i snowboardcross denne helgen. Påmeldingsfristen for helgens konkurranse er i kveld (onsdag), så vi oppmuntrer alle som ønsker å være med til å melde dere på HER. Om du ikke har rukket å melde deg på er det alltids mulig å møte opp for påmelding på konkurransedagen. Dette skjer da under registreringen klokken 08.00 – 08.30. Du finner program for helgen nederst på denne siden.

– Løypa er ca 1000 meter lang og kanskje litt tøff. Vi har et bratt heng fult av doseringer, men det blir nok bra, forteller Atle Kleivdal, som er rennleder fra Geilo IL.

Kleivdal forventer over 60 deltakere noe som lover godt for en fin konkurransehelg. Om du er i tvil, er det enkelt og greit bare å slå det fra seg og ta turen til Uvdal denne helgen.Det vil også bli arrangert en fellesmiddag for alle deltakere lørdag kveld. Dette skjer i kafeteriaen på Uvdal Alpinsenter.

Lenker og praktisk info finner du under videoen.

Varm opp til helgen med denne videoen fra NM i Kongsberg forrige sesong. Video: Vi Duc Troung

Om du lurer på hvem som leder norgescupen sammenlagt, kan du finne det ut her.

Trykk her for å finne helgens program.

Kjør fort, bruk hjelm og ha flott helg i Uvdal.