Parkcheckout: Hovden

Snowboardforbundet har sendt Mats Tambini Norge rundt for å sjekke ut parkene.

Mats Tambini, også kjent som Gucci Geir, har tatt bilen fatt for å sjekke ut standarden i norske parker. Sjekk ut første episode, filmet av Marius Eie og Håkon Føllvik.

Fortell om Parkcheckout-serien - hva er det?
Det ligger litt i ordet. Parkcheckout-serien er en serie hvor vi reiser rundt å sjekker ut forskjellige parker i Norge. Vi prøver å få vist frem forskjellige parker og hva de har å by på. Er veldig mye bra parker rundt i Norge om dagen, men lite dekning på hva som er der. Vi prøver også å få snakket litt med de lokale kjørerene og shaperne som holder parken i gang.  så er det jo også noe vi håper at folk vil se på, snowboard er jo fett.

Hvor har dere vært til nå?
Vi har vært på Geilo, Dombås, Kvitfjell og i Gråkallen i Trondheim.

Hvor mange episoder blir det?
Vi håper jo å kunne lage en episode fra hver park, men det kommer litt an på hvor mye vi får filmet på hver plass.

I første episoden er dere på Hovden. Der har du jo kjørt en del opp i gjennom. Hvordan er parken i år i forhold til tidligere?
Hovden er jo min «lokalbakke», så har jo kjørt der mer en noen annen plass. Parken der blir bare bedre og bedre og da vi var der i år var den helt rå. Tror jeg faktisk aldri har kjørt en så bra park på Hovden, så all cred til crewet der! I år har de klart å lage en park som passer alle som digger park.

Hvordan har sesongen vært sånn generelt?
For min del har jeg aldri hatt en så bra sesong! Fått kjørt mye bra parker rundt i landet samtidig som jeg aldri har hatt det så gøy på brett som nå. Alt blir mer funny når man slapper av litt.

Går også rykter om at dere skal filme noe på Trysil - blir det egen parkcheckout der?
Håhåhå, om vi skal til Trysil, ja! Har ikke vært der ennå i år, så gleder meg. Sett mye bilder og parken der ser jo som alltid rå ut! Kommer nok en parkcheckout derfra også, kanskje det kommer litt inside footy fra NM også. Hvem vet?

Du har vært litt dommer på norgescupen i år også. Hvordan har det vært?
Det å være med som dommer er helt konge! Det kan jo bli helt saiko kaldt men er jo en helt rå gjeng å være med så vi har det fett. Moro å kunne se hva folk gjør på de forskjellige elementene, får som regel ikke med deg så mye når man selv kjører.

Til slutt - hvilken park kommer i neste episode?
Neste episode er vi på Geilo, vi fikk litt kjipt vær men gjorde det beste ut av det. Litt spesielt for året er jo at de har droppa Tirilparken som var hovedparken der oppe, men syntes de hadde løst det bra. Er jo så mye parker og elementer der oppe at man skulle jo hatt en uke for å komme gjennom alt haha.