Podcast: Heisprat

Snowboardforbundet har laget podcast, og Fredrik Perry er første gjest.

I dag har vi gleden av å presentere Snowboardforbundets podcast: Heisprat. Programleder er Morten Sandvik, snakkesalig og jovial gjøviking – kjent fra Lazerkitteh – og speaker på Snowboardforbundets arrangementer.
– Jeg synes det er på tide med en norsk snowboardpodcast, og det ga veldig mening at Morten skulle lage den. Han er en funny cat. Og det er veldig stas å være første gjest. Nå håper jeg på episoder med JP Solberg og Morten Vigeland, sier Fredrik Perry, første kjører ut i Heisprat.

Med som sidekick er Joachim Deigen Eltvik, snowboardnerd og snowboard-dommer – og som bergensere flest har han også snakketøyet i orden.
– Vi ønsker å fylle et tomrom som jeg føler er der. Mange har ikke roen til å sitte ned og lese store intervjuer og saker lenger. Ting går fort om dagen. Da er digg å kunne sette på en snowboardpodcast når du er på bussen, sier Morten Sandvik.

– Man digger jo å snakke om snowboard. Er man nørd så digger man det. Jeg savner jo et blad, men det er digg med «ei litta Poddmund» (podcast) i ny og ne, sier Perry.

Hør første episode her - eller abonner på «Heisprat» på iTunes.

– Det var koselig. Jeg ville snakke mer, sier Perry om hvordan det var å være gjest.
– Perry nektet å gi seg. Jeg hadde ambisjoner om å ta opp i 20-40-minutter. Raskt og greit. Perry følte ikke vi var ferdig etter en time og førti minutter. Og da hjelper det ikke at Deigen står og roper «mere - mere», sier Sandvik.

Utover sesongen er ambisjonen å gi ut podcasts om hva som rører seg i snowboard-Norge. Drømmen til programlederen er imidlertid hakket mer ambisiøs.
– Det skal være lett og ledig med fete gjester, og gjerne spilt inn på arrangementer. En omreisende podcast, som kan spilles inn på for eksempel Team Battle. Drømmen er egentlig at noen hører på Heisprat i X Games. Du vet sånn når det kommer opp kjørerens musikk på tv-sendingen. Helst en som ikke forstår norsk. At bare lyden av stemmen min inspirerer til fete triks, sier en «ydmyk» Sandvik.

Last ned episoden på iTunes og husk å abonner på Heisprat!

Måneds anbefalinger:
- Sidehits Euphoria
- Instagrammen til Rene Rinnekangas
- Vans Landline

Annet omtalt materiale:
- Event: Bench heaven 2018
- Bench heaven 2017
- RK1 - perry bail
- Bench press
- Ducksjen the movie
- Ducksjen - Klaustrofobiatch
- Morten Vigeland - 2.brett
- Morten Vigeland - 4D
- Travis Parker - Lame

Resultater NM Hemsedal
8.4.2024

Resultater NM Hemsedal

Her er resultatene fra Norgesmesterskap i slopestyle og big air i Hemsedal

Invitasjon til sommercamp
7.4.2024

Invitasjon til sommercamp

Snowboardcamp på Stryn Sommerskisenter søndag 23. juni til fredag 28. Juni.

Brettforbundet ønsker søkere til å arrangere NM og Norgescup i surf i 2024
4.4.2024

Brettforbundet ønsker søkere til å arrangere NM og Norgescup i surf i 2024

Ønsker klubben å arrangere NM eller NC i surf i 2024? Les mer her!