Screening: Intense mini-shred

Bli med på Oslo-premiere av Sensesses første streetfilm «Intense mini-shred» torsdag 25. oktober kl. 19.00 på Schloss!

«Vår første streetfilm handler ikke om å lage den sykeste snowboardfilmen, med de drøyeste triksene, men om hvor fint vi syns det er å gå ut med vennene våre på misson om å finne et morsomt streetspot, der vi kan gjøre noe gøye triks. Mer om kulturen enn sporten kanskje» sier Maria Hilde og Benedikte Eide

Sensesse er et Oslo-basert snowboardcrew bestående av jenter. Crewet ble til i 2017 da tidligere Too Hard-medlem Maria Hilde bestemte seg for å starte et nytt crew, inspirert av det økende antallet jenter på snowboard i Oslo. «Vi er en venninnegjeng som liker å stå på snowboard og lage film, og det er enda gøyere om man har et "crew", så vi startet Sensesse i fjor vinter. Vi er alltid på utkikk etter flere jenter å kjøre snowboard, filme og dra på turer med, søknad kan leveres på premieren» ;)

Foto: Benedikte Eide

Er filmen delt opp i parts?
Litt, for å si det sånn. Vi har strukturert filmen litt etter spots også, siden vi ofte har vært en gjeng ute og filmet, fordi da er det mye gøyere. Og syntes ofte det kan være litt frustrerende hvis filmer er delt opp i parts, så kommer man tilbake til de samme spotsa hele tiden.

Fortell om den beste dagen med filming?
Jeg (Benedikte) syns muligens den beste dagen med filming var en dag i februar, hvor Frida, Maria og meg dro å filmet i en random gate ved St.hanshaugen. Den var gruset og tror kanskje vi så liiiiitt mørkt på det, men resultatet ble ganske bra. Alle fikk shots og det var *GS*!! Vi har jo brukt verdens minste spader (typ skredspader), kollektivtransport, og studiedager på å filme, ikke alltid det beste utgangspunktet, men det har jo resultert i mye bra greier! Det er gøy å se hva vi kan få til med så få (og små) ressurser egentlig.

Hvem har imponert mest i år?
Veldig imponert over at folk har pushet seg selv til å gjøre nye ting, som å kjøre street i det hele tatt. Men om man skal trekke ut en vil jeg si Alva, hun har vært megagira og det er lite som har stoppet henne fra å shredde.

Hadde dere det forresten gøyalt på snowboardawards?
Synes humoren til Perry og Bendik var bra, de som utdelte årets gjennombrudd var også morsomme, de andre kan jobbe litt med vitsene sine. Var litt skuffet over at ikke Ingrid Lonar vant en pris, for den dama er råå. Og at ikke vår egen Stine Tønnessen vant noe, for den jenta har blitt dritgod på bare tre sesonger. Ellers synes jeg det var få som hadde glemt hatten sin, så det er veldig bra jobba, koselig å se at alt er som det pleier.

Hva er planene for vinteren?
Tryvann! Turer til Hemsedal Railgarden, og Gråkallparken. Eventer! Kanskje en tur til utlandet også. Hvis det snør i Oslo vil vi jo gjerne kjøre mer street!

Noe bra snowboarding dere har sett i det siste som anbefales?
Ja, haha, tror Jess Kimura la ut Uninvited-filmen på Vimeo, men glemte å sette den på private, så vi så den for noen dager siden, og det var veldig bra! VELDIG bra! Allerede ute på internett er Full Speed Beef Stew av frontside, backside, og Asym av Gnu var også veeldig kul.

Hvorfor burde folk dra på premieren?
For å snakke om hvor gøy vinteren blir, møte venner, se filmen, kjøpe kule sensesse-stickers, få hjemmebrygget fruktvin og henge i et kult galleri aka Schloss.

Kan vi forvente en intense mini-shred 2.0?
Ja. Og andre greier.

Filmen er filmet, redigert og animert av jenter i Oslo. Ut i fra kjørerlisten er alle kjørerne også jenter. Dette er såvidt vi vet den første streetfilmen av jenter, det ville vært helt dust å gå glipp av denne historiske begivenheten! Filmen varer i omkring 8 minutter og vil bli vist fra kl. 20.00 på Schloss. Bor du ikke i Oslo? Filmen har også premiere i Trondheim 28.oktober på Tyven!

Facebookevent Oslo
Facebookevent Trondheim

Kjørere:
Alva Knudsen Sæterdal
Stine Tønnessen
Frida Brunvoll
Maria Hilde
Anna Eknes Stagrum

Filmet av Benedikte Eide
Redigert av Maria Hilde og Benedikte Eide
Animert av Oda Iselin Sorcha

Resultater Norgescup Larvik
22.3.2024

Resultater Norgescup Larvik

Resultater fra Norgescupen i Larvik 16. mars

World Rookie Tour Finale
22.3.2024

World Rookie Tour Finale

Norsk seier i World Rookie Tour finalen!

World Rookie Tour Finale og Junior VM

World Rookie Tour Finale og Junior VM

Det er klart for World Rookie Tour finale 17. Mars–22. mars og Junior VM 23.–30. mars

World Cup Corvatsch