Se filmen fra Team Battle!

Skrevet av Dina Treland, 02. Apr, 2019

Slush, sol og overtenning

Første dag av Team Battle var satt av for at lagene skulle samle poeng til The Team Challenge. Alle fikk utdelt en liste med challenges bestående av alt fra pølsespising på hopp og klining til back to back dobbelcorks og bs 270 pretzels.

Norsk Tipping-teamet. Foto: Brettforbundet

Sjekk ut @theteambattle for å se hva som ble gjort! Kvitfjellparken hadde vartet opp med en helt sinnsykt rå park, så alt lå til rette for drøy kjøring.

Se edit fra helgen her:

Bataleon-laget viste seg tidlig å være hissige på triksa, der blant annet Deigen stod og ropte på bergensk, mens Klerud som alltid høcka villt i alle retninger. Samuel Ærø kjørte som alltid både teknisk og kreativt og mottok uendelige omganger med applaus i løpet av dagen. Kristoffer Lerånd gjorde dagens høyeste backflip over hipen, men han fikk desto mer oppmerksomhet da han fikk et feilskjær på samme hipen, og landet flatt etter veldig mange meter fritt fall. Dagen ble avsluttet stilfullt med det beste fyrverkerishowet Ringebu kommune har sett siden milleniumskiftet.

Mexikanere, konfirmanter og Jesus møttes i parken

Dag to startet med Barnas Team Battle. Her fikk de yngste utdelt hver sin liste med utfordringer som de kunne bryne seg på, og de fikk god hjelp fra de største profilene som deltok i Team Battle. Kidsa var stoka som bare det der de kjørte hele parken, og fikk prøvd en haug med nye triks.

Barnas Team Battle. Foto: Even Brekke

Nye triks ble det generelt mye av i Kvitfjellparken. Alle lagene startet dagen med challenges, før selve lagkonkurransen satte i gang. Dersom noen ikke hørte Deigen rope i løpet av dag en, så skulle de iallefall ikke slippe unna på dag to. Bataleonlaget stilte opp med megafon, røykgranater sombreros, ponchos, løsbarter og en hel haug med team spirit!

Bataleon. Foto: Even Brekke

De lokale gutta fra Party Laps og Lokal Skateshop viste også at de hadde stålkontroll i Kvitfjellparken, der de kjørte tett og gjorde store triks. Kelso benyttet også anledningen til å kle seg ut som noe ingen helt visste hva var. Mange trodde trollmann, men ifølge Kelso selv var han Jesus.

Emil Mo i Partylaps. Foto: Brettforbundet

Et lag som gjorde seg bemerket var i år igjen Mushroom Crew. De stilte opp i dress og slips, og kjørte både ekstremt kreativt og teknisk. Faktisk så kreativt og teknisk at de vant hele sulamitten.

Mushroom Crew. Foto: Even brekke

Ikke bare stakk de av med seieren i The Team Battle, men de hadde også flest kryss på lista og vant The Team Challenge. Med dette er de sikret seg både surfetur til Stadt og tur til Hemsedal Banked slalom, der de til og med fikk med seg lommepenger til å fortsette den elleville feiringa de satte igang på lørdagskvelden.

Se dette innlegget på Instagram

Et innlegg delt av THE TEAM BATTLE (@theteambattle)Mars 30, 2019 kl. 7:56 PDT

Til slutt må nok engang Samuel Ærø nevnes. Inteam hadde de fleste challenges fra lista i boks, mens egentlig var det var stort sett Samuel som stod for triksene med et sterkt støtteapparat rundt seg. Ingen overraskelse at han ble kåret til årets MVP!

Resultater:

Team Battle:

1. Mushroom Crew

2. Lokalt Party

3. Norsk Tipping

Team Challenge:

1. Mushroom Crew

2. Inteam

3. Lokalt Party

Best trick Pant for pudder:

Jørn Simen Aabøe - Frontflip handplant tailgrab
Samuel Ærø - Switch frontflip bombdrop