Vi er klare for en helt rå norgescup-sesong! Foto: Matias Fosso

Slik blir norgescupen

Skrevet av Mette Kvåle, 10. Nov, 2017

Færre stopp, men større konkurranser i det som ser ut til å bli en helt rå sesong.

Vi i Snowboardforbundet har brukt tiden godt og har satt sammen en terminliste for vinteren som vi både håper og tror alle kommer til å bli glad for. Vi har kuttet ned på antall stopp, men det dere får tilbake er større arrangement, to konkurranser på en helg og  flere aktiviteter. Det åpner for at du i år får mer tid til å kjøre snowboard mellom konkurransene.

Sesongstart med jentecamp og Superstylesession på Geilo
Som vanlig starter vi sesongen med Superstylesession for jenter på Geilo. I Havsdalen har Geilo IL laget tradisjon av å få opp parken tidlig og konkurransene har siste årene vært samtidig med Epic Jentecamp. Vi kan anbefale alle jenter å sette av dagene før Superstylesession til camp og oppvarming på Geilo!

Les mer om Epic jentecamp
Meld deg på Superstylesession

To konkurranser på Vierli
Vierli har tradisjon for å få opp parken tidlig, og det er planen også i år. Siden KIF Snowboard generelt er en gira gjeng som ønsker at flest mulig skal få starte sesongen tidlig tar de nok en gang ansvar for å arrangere slopestyle på Vierli! I år har de fått meg seg den gamle parksjefen på Geilo, selveste Clint Butcher, så da har vi troen på en rå course med tekniske rails. Men ikke bare det.. i år kjører KIF og Vierli enda hardere og det blir ikke en, men to konkurranser etter hverandre. Vi anbefaler at du setter av dagene før og helgen og gjør det klar for snowboardhelg på Vierli. I løpet av november vil det komme ett tilbud til ivrige snowboardkjørere med både bo og heiskort i uken før Norgescup. Følg med på eventet HER for tilbud. Vierli er kjent for ekstremt effektiv kjøring - det er ikke uten grunn landslaget har vært der fler ganger på samling. Ta med kompisgjengen, de nye snowboardsokkene og pepperkaker fra jul og dra til Vierli.

Meld deg på Norgescup Vierli

Boardercrosshelg i Kongsberg

Ingen norgescup uten boardercross i Kongsberg. Kongsberg har avlet frem mange snowboardcrosskjørere, og gjennom år etter år å bygge både trygge, morsomme og skremmende løyper bidrar de til at alle gleder seg til å kjøre SBX i Kongsberg. I fjor var det en kjempevellykket SBX-camp, og det blir det i år også. Dato for denne vil bli publisert før jul og der får du lære alle triksene for å velge bedre linje og kjøre enda fortere!

Slusj i Ringkollen?
Ringkollen blir det todagers Norgescup igjen - til glede for alle! En dag for Junior, Yngre Junior og Kids og en Open konkurranse. Som i fjor blir dette to ulike konkurranser, så for de heldige juniorene gjør dette at man får to gjeldende national konkurranser på to dager! Ved å flytte Ringkollen til litt senere på vinteren håper vi på skikkelig påskestemning i bakken med like bra course som før! Og får du ikke nok.. det blir også railjam for alle fredagen.

Tilbake til Nord!
Mo i Rana hadde en pause i fjor, men i år kommer de sterkt tilbake i norgescupen og kjører både norgescup og camp samme helg. Det blir også mulighet for nybegynnere å komme og prøve snowboard som leies ut gratis fra BUA. Lokalklubben Normal SK er kjent for å arrangere konkurranser som skaper god stemning og bestiller du reise tidlig kan du komme unna med en bra pris på flybillett.

Pipe-NM i Oslo
Oslo Vinterpark er det naturlige stedet å ha halfpipe NM. Fordi de har den feteste Superpipen i Europa - og der blir det underholdning, grilling og god stemning hele helgen. Vi hører rykter om at pipen åpner allerede tidlig i februar hvis værgudene er med oss, så da er det halvannen måned med moro og kjøring før NM.

NM tilbake til Trysil
For snart to år siden fikk alle som var med oppleve en fest av en snowboardhelg i Trysil. Stemningen på hotellet er noe helt utenom det vanlige, bowlingen og surfebølgen gjør at det konstant er noe å drive med etter bakken. Vi er glade for at vi skal tilbake og gleder oss til å se alle i Trysil. En uke med NM og moro med mange overraskelser er bare å legge inn i kalenderen! For klubbene har vi forhandlet frem NOK 695,- per person i trippel eller 4 mannsrom som inkluderer både super breakfast buffet, middag og inngang til badeanlegget. For å booke oppgir man SnowboardNM i mail til: caroline.jonasson@radissonblu.com

Sted og dato for X Games-kvalifisering vil bli annonsert før jul, men det vil uansett bli samme sted og helg som en av de eksisterende konkurransene.

Vi gleder oss til en episk vinter!