Slush og store smil på norgescup i Varingskollen

Påskestemning i februar

I mange idretter ville det kanskje blitt klaging over dårlig vær, men når det er norgescup i slopestyle i Varingskollen er det bare god stemning selv om det pøsregner.

-Det var nesten påskestemning, sier Tina Steffensen som vant klassen for damer open.

-Jeg sleit litt med å lande siden det var så myke landinger, men det var også veldig digg at det var så mykt.

Tina Steffensen imponerte dommerne med denne bs 540en. Foto: Eirik Vatne / Process Films

Flere av jentene så ut til å stortrives på det myke føret, og vi har sjelden sett så mye ulike flips og spins av jentene i en norgescup som i Varingskollen.

Fra verdenscup til norgescup

I herrer open var Sindre Tveiten tilbake på toppen av pallen for tredje gang i sesongens norgescup.

-Dagen i dag var bra! Det var litt dårlig vær, men da ble det jo slush, sier Sindre, som har vært en travel mann denne sesongen.

-Jeg skal kjøre X Games kvallik i Hafjell neste helg, så blir det endel konkurranser i utlandet fremover. Dette er første året jeg har fått kjøre World Cup. Det har vært sykt gøy å få utfordre meg litt mer. Det er godt å være litt redd igjen. Men når jeg først er hjemme er det veldig gøy å kjøre norgescup!

Sindre Tveiten fikk også tildelt en ekstrapris av Ulrik Badertscher for sin gode stil.
Foto: Eirik Vatne / Process Films

Lokale snowboardere som styrer skuta

Ulrik Badertscher er en av de virkelig store snowboardstjernene fra Varingskollen, og nå var han tilbake for å være speaker for dagen.

-Det er veldig kult å være tilbake i Varingskollen. Det er jo her jeg har vokst opp, og jeg har logga sykt mange timer i denne bakken. Det er kult å se at de får til en bra konkurranse med så bra kjøring. Veldig bra arrangert av Varingskollen Snowboardklubb, kjør på!

Varingskollen snowboardklubb har lenge vært en aktiv klubb, som står på for at barn og unge skal få ha det gøy på snowboard. Mange steder er det foreldre som står bak spakene når det skal arrangeres norgescup, men her var hele arrangementet styrt av snowboardkjørerne selv.

-Emilie (Evensen) er leder i klubben og har fullt ansvar for det meste, og hun deltar jo også selv i konkurransen, så det er dritkult. Både søstera og broren hennes er også med og arrangerer. Alle kjører jo snowboard selv! Jeg er selv medlem i Varingskollen snowboardklubb, og var med å starte opp klubben for mange år siden, sier Ulrik.

Resultater

Teenage Rampage 2024
24.4.2024

Teenage Rampage 2024

Norske skatere gjør det bra i Frankrike!