Ståle Sandbech har full kontroll på US Open løypa

Ståle Sandbech leder etter semifinalen i Burton US Open

Skrevet av Dina Treland, 06. Mar, 2014

Vail, USA: Ståle Sandbech (20) fra Rykkinn viste nok en gang hvem som er sjefen under semifinalen i verdenscupen i slopestyle. Sammen med Emil André Ulsletten (20) fra Dombås er han videre til fredagens finale i Vail, Colorado. Med dette er Sandbech enda nærmere å vinne sammenlagtseieren i verdenscupen.

Ståle leverte i første run

Et run var alt gutten fra Rykkinn trengte for å bevise at han var verdig en plass i finalen. Teknisk kjøring på railsa, god stil på hoppene og til slutt en stor bs trippelcork 1440 på siste hoppet tok Ståle rett til topps av lista. Ingen kunne slå hans 87 poeng, og i siste runnet kunne han slappe av og leke seg ned løypa med stilfulle 360er, 540er og 720er. Emil André Ulsletten fikk kapra siste finaleplassen, og vi gleder oss til å se gutta levere i finalen.

Ståle leder allerede klart i kampen om sammenlagtseieren i TTR, og han viser med dagens kjøring at han har planer om å ta med seg også dette troféet hjem. I morgen kjører Ståle semifinale i halfpipe, og fredag er det klart for slopestylefinalen. Semifinale og finale sendes live på denne linken.

Program US Open (norske tider i parantes)

Torsdag 6. mars
12.30 – 15.00 Halfpipe kvalifisering menn (20.30 – 23.00)

Fredag 7. mars