Too Hard-premiere: Un Bel Fionna på Fonna

Jentecrewet Too Hard tilbringer med god grunn store deler av sommeren i vestlandets nasjonalromatiske omgivelser, lørdag 26. august kan du se resultatet!!

Skjønner du ikke hvem vi prater om? da kan vi anbefale å sjekke ut toohardsquad på instagram! Vi tok oss en prat med en av jentene, du kjenner hun kanskje igjen fra Tryvann, byen, internett eller universitetet? som regel kort og blondt hår, inkluderende, rå på rails og over middels blid!

Hei Maria, kan du fortelle litt om deg selv?
Em, jeg har digget å kjøre snowboard en god stund nå, siden videregående, som begynner å bli en del år siden, i Tryvann og dit jeg kommer meg. I begynnelsen kjørte jeg noen konkurranser, men fant fort ut at det å filme og skape noe var den perfekte kombinasjonen for meg. Ellers studerer jeg informatikk på UIO og lever det gode byliv i Oslo med skating og bading.

SE OGSÅ: Maria Hilde´s part i G.O.A.T  ¯\_(ツ)_/¯

Hvem er Too Hard?
Too Hard er et snowboardcrew startet av Danyale Patterson, som har laget streetfilmer hver vinter i fem år nå. For et par år siden tok hun kontakt på internett, siden har hun vært på besøk til Folgefonna og jeg har vært og filmet med henne i Quebec. I tillegg samarbeider vi med å lage edits, poste på instagram og selge Too Hard klær.

Gjennom Too Hard viser vi hvordan vi har det gøy på brett og ellers, noen kjenner seg kanskje igjen i det. Vi har i hvertfall fått mye positiv tilbakemelding fra jenter som syns det er frigjørende å se på Too Hard, og at vi inspirerer dem til å kjøre snowboard og være seg selv. Det er ingenting som er kulere enn det!

Too Hard på Fonna:

Hva skjer på Krøsset 26.august?
Ja, vi har jo vært mange jenter på Folgefonna i løpet av sommeren, og nå har vi satt sammen en film av de beste øyeblikkene. Vi viser film, også har vi fått DJ Viktoria til å spille noe musikk med attitude, som passer perfekt til TOO HARD dansing. Vi håper også å møte andre som gleder seg til vinteren, og kanskje nye venninner og skate med frem til det. (For mer info, sjekk Facebookeventet)

Hvordan står det egentlig til med jenter på brett i Norge?
Veldig bra! Jeg har merket en oppsving av jenter i Tryvann, tror aldri jeg har kjørt med så mange jenter som jeg gjorde denne sesongen. Vi klarte til og med å samle et eget team på TeamBattle med 6 stk (rekord) og neste år må det bli to teams. Forøvrig årets event, smisk, smisk.

Se Too Hard drepe Team Battle: Intervjuet fortsetter under editen:

TOO HEART from Maria Hilde on Vimeo.@

Hva savner/ønsker du i snowboard-Norge?
Kjappe raillines, sånn som Golparken var. Drømmen var om det fantes en Golpark midt i Oslo sentrum, hehe. OG RIP Tirilparken som har drept de siste vintrene, Springsesson var altfor gøy.

Færre hatter. Jeg takler ikke de hattene folk skal ha på seg på fest, dere vet hvem dere er, og nå kan dere hat(t)e meg, eller ta til dere tipset ;)

Ellers ønsker jeg at man kan få mer midler til de som er egenorganiserte og ikke vil kjøre norgescup, slik at man lettere kan ha det gøy på snowboard uansett hva ambisjonen din er. I tillegg ønsker jeg at importører, butikker og teamsjefer spør jenter (som har peilig) om tips. Markedsfører mer mot jenter, med jenter, og tar inn ting i butikkene som jenter faktisk synes er kult. Det finnes et marked der ute som dere går glipp av.

Har du noe annet på hjertet?
Om du har lyst til å være med å kjøre snowboard, så er du hjertlig velkommen, i fjor var vi en kjempestor gjeng med jenter som kjørte i Oslo Vinterpark flere ganger i uka. Noen hadde sin første sesong på brett, mens andre er gamle ringrever. Det er aldri forsent.

Resultater NM Hemsedal
8.4.2024

Resultater NM Hemsedal

Her er resultatene fra Norgesmesterskap i slopestyle og big air i Hemsedal

Invitasjon til sommercamp
7.4.2024

Invitasjon til sommercamp

Snowboardcamp på Stryn Sommerskisenter søndag 23. juni til fredag 28. Juni.

Brettforbundet ønsker søkere til å arrangere NM og Norgescup i surf i 2024
4.4.2024

Brettforbundet ønsker søkere til å arrangere NM og Norgescup i surf i 2024

Ønsker klubben å arrangere NM eller NC i surf i 2024? Les mer her!