Verdens beste parkshaper til Norge

Norsk Tipping inviterer parkbyggere og snowboardere til park-session med Charles Beckinsale på Vierli.

Norsk Tipping og Snowboardforbundet inviterer til park-session for parkbyggere og snowboardere med Charles Beckinsale på Vierli 6.-8. april. Beckinsale er kjent som en av verdens beste parkbyggere og er en Snowboardforbundet lenge har jobbet for å få til noe sammen med!

– De beste landslagene i verden har reist etter der Charles har bygd parker de siste sesongene, for å få de beste forholdene, så å få han hit er skikkelig gøy. Vi har veldig mange ildsjeler og flinke parkbyggere her i Norge, og med denne park-sessionen ønsker Snowboardforbundet å gi noe tilbake til dem. Samtidig blir dette en åpen samling for snowboardere, hvor alle kan være med og kjøre en helt rå park på Vierli, sier prosjektleder Sondre Hylland.

Norsk Tipping gjør nå dette mulig. Gjennom sitt grasrottrenerkonsept ønsker de å sette større fokus på parkbygging, og inviterer derfor Beckinsale, som blant annet har bygget parkene i Whistler, Perisher og Saas Fee, til Norge og Vierli.

– Norsk Tipping samarbeider allerede med Norges Fotballforbund og Skiforbundet om Grasrottrener Fotball og Langrenn. Nå utvides engasjementet til også å gjelde snowboard, med fokus på å øke kunnskapen om parkbygging på grasrotplan rundt om i Norge, sier Pål Enger, sponsoransvarlig hos Norsk Tipping.

Både på kort og lang sikt ønsker Norsk Tipping å skape en arena for erfaringsutveksling, og ikke minst en møteplass hvor parkbyggerne rundt omkring i landet kan lære av verdens beste og hente inspirasjon fra hverandre.

– Norsk Tipping har sterke bånd til breddeidretten, gjennom Grasrotandelen og andre ordninger, der tippemidler går direkte til mange tusen idrettslag. Derfor ønsker vi å ta en aktiv rolle for å bidra med kompetanse på et område som er svært viktig for norsk snowboard, sier Enger.

I tillegg til parkbyggerne kommer landslaget, juniorlandslaget, NTG Geilo, Wang og Hovden Skigymnas. Alle parkinteresserte snowboardere er invitert til å kjøre parken denne helgen!

For booking: booking@raulandferiesenter.no

Heiskortpriser finner du på: https://www.visitrauland.com/vierli/

Parksession åpningstider

Fredag 6. april:
16:00 - 18:00 Reshape
18:00 - 21:00 Kveldskjøring

Lørdag 7. april:
16:00 - 18:00 Reshape
18:00 - 21:00 Kveldskjøring

Søndag 8. april
10:00 - 16:00 Dag-session

For informasjon om parkbyggersession med Charles Beckinsale, ta kontakt med prosjektleder Sondre Hylland på sondre@snowboardforbundet.no

Se så mye annet spennende!

Resultater Norgescup Larvik
22.3.2024

Resultater Norgescup Larvik

Resultater fra Norgescupen i Larvik 16. mars

World Rookie Tour Finale
22.3.2024

World Rookie Tour Finale

Norsk seier i World Rookie Tour finalen!

World Rookie Tour Finale og Junior VM

World Rookie Tour Finale og Junior VM

Det er klart for World Rookie Tour finale 17. Mars–22. mars og Junior VM 23.–30. mars

World Cup Corvatsch