Foto: Vierli Terrengpark

Vierli nyshapet til norgescup

Skrevet av Mette Kvåle, 04. Jan, 2018

Til helgen er det dobbel Nogescup på Vierli - og Clint Butcher har bygget en park som det alt går gjetord om.

På lørdag og søndag er det Norgescup i Slopestyle på Vierli. Det har blitt tradisjon at KIF arrangerer Norgescup svært tidlig på sesongen i Vierli Terrengpark. Dette er en helt enestående mulighet til å få opp en skikkelig park i Norge svært tidlig på året, noe som er til stor glede for alle som er glad i lek. Clint Butcher i samarbeid med Lukas Vesely bygget parken, som nå har fått seg ett skikkelig ansiktsløft. Parken har vært åpen siden torsdag morgen, og for de som følger med på insta kan dere se hvor sjukt bra den ser ut!

Når mange andre anlegg velger å utsette bygging av park til alt annet er oppe er vi selvsagt nyskjerrige på hva som gjør at Vierli velger å satse hardt på park helt tidlig i sesongen. Vi har snakket med eier Kristin Larsen som har en helt tydelig plan bak hvorfor de prioriterer parken så høyt:
– I utgangspunktet har parken vært viktig helt siden far satt opp parken. Familie er viktig for oss i Rauland og da er det viktig å sette opp en park for barn og unge. Clint hadde lyst å prøve noe nytt og da satt vi sammen et helt nytt samarbeid med han og crewet hans. Vi har fått veldig bra tilbakemeldinger så langt! Vi har ambisjon om å ligge i toppen på park i Norge og håper folk også vil besøke oss i etterkant siden parken skal stå etter norgescupen, sier Larsen.

Selv om påmeldingsfristen er ute er det fortsatt mulig å melde seg på ved registrering fredag kveld eller lørdag morgen. Det koster litt ekstra å komme sent - men det er garantert verdt det for å være med å kjøre i parken 2 dager!

For mer info  HER
Vi vet at tidskjema kommer til å forandre seg noe, dette vil bli sendt ut på sms til alle påmeldte og oppdatert på siden til eventet.

Gleder oss til å se mange Norgescupkjørere på årets første konkurranse!