20 nyutdannede snowboardinstruktører de siste ukene

Brettforbundet har de siste to ukene gjennomført flere instruktørkurs, hvor 20 nyutdannede instruktører nå står klare for å ta imot flere ivrige snowboardere!

Instruktørkursene har hovedsakelig vært rettet mot snowboardklubbene KIF Snowboardklubb og BSK Snowboardklubb, hvor kursholderne Alexander Frisenberg og Shaun Askil Hast sjenerøst har delt sin omfattende erfaring som instruktører med det formål å veilede og lære opp nye instruktører tilknyttet klubbene.

Den første uken fant kurset sted i Kongsberg, hvor 13 deltakere deltok med et sterkt ønske om å utvide sine kunnskaper innen snowboard. Mange av disse har også deltatt i Norgescupen tidligere og er nå motiverte til å bidra til klubbens utvikling ved å dele sin erfaring og overføre kunnskapen til de yngre medlemmene. Besøket i Kongsberg var derfor en gledelig opplevelse for både kjente og nye ansikter.

I BSK Snowboardklubb deltok hele 7 personer på kurset.

Under min instruktørtjeneste observerte jeg en gruppe som ser frem til å påta seg rollen som instruktører. Under praksisdelen på BSK la jeg merke til at mange av barna ser opp til sine instruktører, og jeg håper at Brettforbundets innsats med å utdanne nye instruktører vil resultere i en bærekraftig instruktørstab hos BSK i nær fremtid – sier kursholder Alexander.

Tusen takk til BSK og KIF som sendte deltakere på kurs – vi håper det har vært informativt og verdifullt, ønsker dere lykke til videre og ser frem til å møtes i bakken!

Bor du, eller er du på østlandet om dagen? Da anbefaler vi deg å delta på neste og siste planlagte kurs for denne gang - nå til helgen!

Finn mer info og meld deg på her.

Ønsker klubben kurs? Ta kontakt med Magnus på magnus@brettforbundet.no.

Best Foot Forward Europe
1.5.2024

Best Foot Forward Europe

To norske på pallen i Helsinki, Finland!

Bang Slalom
30.4.2024

Bang Slalom

Bang Slalom Hemsedal 27. april 2024

Årshjul - surfekomitéen
26.4.2024

Årshjul - surfekomitéen

Surfekomitéen i Brettforbundet har nå utarbeidet et årshjul for kommende år - sjekk det ut her!

Samordnet rapportering
26.4.2024

Samordnet rapportering

Innen 30. april må alle klubber ha rapportert sine medlems- og aktivitetstall gjennom samordnet rapportering