Banked Slalom

Her er sesongens banked-events!

Banked Slalom blir stadig mer populært. Dette er konkurranser som er like gøy for de beste kjørerne, som for kids og rustne snowboardentusiaster. Også denne sesongen arrangeres det en rekke banked-konkurranser du må få med deg.

Værfast Banked Slalom

Allerede førstkommende lørdag (16. mars) holdes det banked slalom i Ringebu. Her er listene fulle med 50 påmeldte deltakere.

– Det har vært stor pågang og interesse for arrangementet i år. Jeg tror grunnen til at banked generelt har blitt så populært skyldes at det er halvseriøse konkurranser hvor man kjører brett med likesinnede og at det er gøy å kjøre doserte svinger, sier Hans Anton Torgersen.

Værfast Ringebu 2018. Foto: Gizmo Johnsen / GDF Media

Arrangementet er tilpasset alle aldersklasser med egne junior- og kids-klasser. Selv om påmeldigen til selve konkurransen full, er det verdt å ta turen for cruise og se på. Det blir grilling, musikk og i tillegg en etterfest på kvelden. I år har Værfast også inngått samarbeid med Kvitfjell Brettklubb, som stiller med grillmat og drikke.

Mer info finner du på facebook-eventet.

Dersom du har spørsmål om Værfast Banked Slalom, ta kontakt her!

Furberg Banked Slalom

Furberg Banked Slalom arrangeres i Sogndal Skisenter lørdag 6. april. Dette er fjerde året konkurransen holdes, og arrangementet har har hatt stor suksess de forrige årene.

Mer info og påmeldig til Furberg Banked legges ut her!

Lofotoen Banked Slalom

Lofoten Banked arrangeres 4.-7. april i regi av Brettforforbundet og de lokale heltene Joakim Nyhaugen og Erik Botner. Fjorårets arrangement samlet hele 70 kjørere, som fikk oppleve Lofoten på sitt beste, med toppturer, surf og banked. Arrangementet er tilrettelagt for alle aldersgrupper og nivåer, med kids-, yngre junior-, junior, senior/open- og para-klasse.

PÅMELDIG

Se edit fra forrige Lofoten Banked.

Mer info om Lofoten Banked Slalom finner du her.

The Bang Slalom

Mikkel Bangs egen banked-konkurranse arrangeres for fjerde gang, i Hemsedal 3.-5. mai. Dette arrangementet har vært veldig populært og samler alt fra utenlandske snowboardlegender til ivrige kids.

PÅMELDIG

Se edit fra forårets Bang Slalom.

Banked Shalom på Folgefonna arrangeres årlig i St.Hans-helgen, i regi av Len Roald Jørgensen og Emil Fossheim i Mushroom Crew. I følge Len blir årets løype den best bygde i hele verden.

Mer info kommer!

Se edit fra fjorårets Banked Shalom:

The Mushroom Banked Shalom 2018 from Mushroomcrew on Vimeo.